صادرات نفت خام سبک و قیر تولیدی قشم به اروپا و آسیا تا دو سال آینده

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43176
ساعت 10:33 دوشنبه 13 شهريور 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پالایشگاه نفت سنگین قشم تا دو سال آینده محصولات خود شامل نفت سبک و قیر را به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر خواهد کرد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل شرکت بهین پالایش قشم با ارائه گزارشی از روند فعالیت های این مجموعه به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: فاز نخست این پالایشگاه شهریور ماه سال آینده و فاز دوم آن نیز خرداد ماه سال 98 به بهره برداری می رسد.
رحیم تبریزی، اعلام کرد: با تکمیل دو فاز عملیاتی این پالایشگاه که موجب اشتغال 250 نفر نیروی کار خواهد شد، 11 میلیون و 400 هزار بشکه نفت خام سبک و دو میلیون تُن قیر تولیدی سالانه این مجموعه به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.
وی گفت: خوراک مورد نیاز تولید محصولات این پالایشگاه به میزان 35 هزار بشکه در روز از محل میادین نفتی سروش و نوروز در آب های خلیج فارس تامین می شود که در طرح توسعه تا دو برابر قابل افزایش خواهد بود.
مدیرعامل شرکت بهین پالایش قشم با اشاره به اجرای این طرح مهم نفتی در 45 هکتار زمین، افزود: برای تکمیل این پالایشگاه پنج هزار میلیارد ریال معادل 137 میلیون دلار سرمایه گذاری خواهد شد.
به گفته وی، ارز مورد نیاز خرید کالاهای مربوط به پالایشگاه نفت سنگین قشم به ارزش 95 میلیون دلار هم در صندوق توسعه ملی به تصویب رسیده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم با تجلیل از فعالیت سخت کوشانه کارکنان این مجموعه ارزشمند نفتی، اظهارامیدواری کرد که با بهره برداری از چند پروژه حوزه نفت، گاز و انرژی در قشم به ویژه شرکت بهین پالایش، این منطقه به قطب مهم اقتصادی کشور تبدیل شود.
حمید رضا مومنی با اعلام اینکه سازمان منطقه آزاد قشم تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور برای آموزش حرفه ای جویندگان کار منعقد کرده است، افزود: بخش اعظم نیروهای مورد نیاز صنایع مختلف در قشم به ویژه در حوزه نفت، گاز و انرژی از میان جوانان جویای کار این منطقه و خارج از قشم با ارائه آموزش های صنعتی به کار گرفته خواهند شد.

شناسه خبری: 43176

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو