الزام اصناف گردشگری قشم به معرفی برند ژئوپارک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/43017
ساعت 14:27 چهارشنبه 1 شهريور 1396
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای ارتقای جایگاه گردشگری در جزیره قشم و کسب ثروت از این صنعت سبز روح استانداردسازی را برهمه ابعاد گردشگری قشم جاری کرده ایم.

به گزارش فرینا، سیدمحمدامین جعفری حسینی دراین باره اظهار داشت: همزمان با پیگیری های جدی در مورد استاندارد سازی و  درجه بندی هتل ها بر اساس استاندارد های ملی و بین‌المللی، روند نظارت، بازرسی  و بازدید فراگیر از اقامتگاه های بوم گردی توسط کارشناسان این حوزه شروع شده است.
وی ادامه داد: در روند این بازدیدها علاوه بر درجه بندی اقامتگاه های بوم گردی و کاشانه های مهمان، کلیه اقامتگاه هایی که در مقوله های سخت افزاری و نرم افزاری استانداردهای کمی و کیفی را رعایت نکرده باشند یا به ضوابط آیینی و سنتی و ایمنی های بهداشتی کم توجه باشند، حسب موضوع و میزان با تعویق یا تعطیلی مواجه می شوند.
جعفری حسینی با تاکید بر الزام اصناف گردشگری قشم به تبلیغ برند ژئوپارک در اقلام و انواع تبلیغات خود، افزود: این اقدام در راستای پاسداشت همه تلاش هایی که برای دریافت برند معتبر و غرور بر انگیز ژئوپارک جهانی قشم  صورت گرفته است انجام خواهد شد.
مدیرمیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: گسترش فرهنگ اصیل و غنی جاری بر روح ژئوپارک قشم، توجه به این برند دوست داشتنی را در حوزه های گردشگری و صنایع دستی قشم ضروری می سازد.
وی یادآور شد: گردشگری جهان امروز، باید ما را با احترام و پاسداشت پایدار ژئوپارک جهانی قشم بشناسد و به یاد بیاورد.

شناسه خبری: 43017

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو