اجرای تفاهم‌نامه مهارت‌آموزی در منطقه ویژه پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42991
ساعت 13:29 دوشنبه 30 مرداد 1396
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان گفت: تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای با منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرایی شد که جوانان بومی جویای اشتغال، مهارت‌آموزی و زمینه اشتغال آنان در صنایع پارس جنوبی فراهم می‌شود.

به گزارش فرینا، سید علی اصغر هاشمی در جریان بازدید مربیان و کارشناسان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان از کارگاه‌های مهارت افزایی در فازهای پارس جنوبی با تاکید بر بکارگیری نیروهای مهارت دیده در فازهای پارس جنوبی افزود: بر‌اساس نیازهای شغلی و مهارتی، کارآموزان در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای کنگان آموزش می‌بینند.
هاشمی با تاکید بر این نکته که همگام سازی آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع گامی برای توسعه اشتغال است گفت: با توجه به رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که آموزش جوانان و کارجویان غیر ماهر، باز‌آموزی و ارتقا مهارت شاغلان و تربیت و تامین نیروهای ماهر مورد نیاز بازار اشتغال است نقش‌محوری در سازمان آموزش فنی و حرفه ای را مربیان ایفا کرده لذا ماهیت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را مربیان تشکیل می‌دهند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای ماهیت عملی و کارگاهی دارند افزود: نقش مربیان در ارائه این‌گونه آموزش‌ها و در توانمندسازی کارآموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و سایر حوزه های سازمان به عنوان پشتیبان اجرای وظیفه می‌کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان با اشاره به آشنایی مربیان با دانش روز و نیاز بازار کار بر بازنگری در استانداردهای آموزش فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌ها منطبق با فناوری نوین و نیاز روز بازار کار و اخذ تاییدیه‌های جهانی برای اعتبار بخشی به گواهینامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.
هاشمی از تجهیز کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای پارس جنوبی خبرداد و گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه مهارت‌افزایی کارآموزان با منطقه ویژه پارس جنوبی، کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای پارس جنوبی مجهز شد.
وی با اشاره به فراهم شدن زمینه اشتغال مهارت‌آموزان در صنایع پارس جنوبی خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه فنی و حرفه‌ای با منطقه پارس جنوبی اجرایی شد که جوانان بومی جویای اشتغال، مهارت‌آموزی و زمینه اشتغال آنان در صنایع پارس جنوبی فراهم می‌شود.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان ادامه داد: سعی شده که با تجهیز کردن کارگاههای آموزش فنی و حرفه‌ای و انعقاد تفاهم نامه با بنگاه‌های اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و نیروگاه اتمی، تعامل با سایر دستگا‌ه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی، مشارکت در اجرای طرح امید اجتماعی هم راستا با توسعه اشتغال استان و نیاز بازار کار گام برداریم‌.
هاشمی با تاکید بر نقش کلیدی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال پایدار در جامعه گفت: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر همه تلاش خود را برای ارتقاء دانش و به روز کردن اطلاعات مربیان آموزشی برای تامین نیروی ماهر مورد نیاز صنایع مستقر در سطح استان بکار می‌بندد.


 

شناسه خبری: 42991

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو