بهره گيري از ظرفيت گردشگري جاده ها

لینک کوتاه: freena.ir/detail/4295
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
بهره گيري از ظرفيت هاي گردشگري جاده هاي کشور بخشي از برنامه معاونت گردشگري در سال 89 به شمار مي آيد.

به گزارش بنا (bena) روابط عمومي معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، سيد رضا موسوي معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به ساختار تشکيل دهنده ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور در معاونت گردشگري؛ متشکل از نمايندگان ارگان هاي فرابخشي و دخيل در امر توسعه گردشگري، در صدد هستيم طي سال جاري، علاوه بر تامين نياز گردشگران در ايام پيک سفر نقش موثري در افزايش بهره گيري از ظرفيت هاي جاده هاي کشورکه کارکرد گردشگري دارند، ايفا کنيم.

وي با بيان اينکه امروزه صنعت گردشگري ملي نيازمند فرهنگسازي به منظور گسترش سفر از مبداء تا مقصد است، افزود: به همين منظور در صدد هستيم با بهره گيري از حوزه فعاليت نهادهاي عضو ستاد، شناسايي و ارتقاي سطح خدمات جاده هاي مستعد گردشگري را سبب شويم تا مسافران علاوه بر عبور از جاده ها از جاذبه هاي طول مسير هم بهره مند شوند.

موسوي با اشاره به جاده چالوس بعنوان چهارمين مسير زيباي گردشگري در جهان، ياد آور شد: اگرچه جاده مذکور از قديم الايام، محل گذران اوقات فراغت گردشگران به شمار مي آمده است اما مي توان توسعه پايدار گردشگري و گسترش خدمات مورد نياز مسير مذکور را با همکاري ارگان هاي عضو ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور، رقم زد.

وي تصريح کرد: جاده چالوس علاوه بر نقش ارتباطي، جاذبه هاي فرهنگي، تاريخي، طبيعي و زيارتي را نيز داراست که اين خود زمينه شکل گيري مقصد گردشگري مستقل را فراهم مي آورد.

موسوي همچنين با بيان اينکه هم اکنون جاده هاي گردشگري متعددي در سطح کشور شناسايي و قابليت توسعه خدمات را دارا هستند، خاطرنشان کرد: خط کناره و ساحلي استان هاي مازندارن و گيلان، مسير جنگلي گلستان، فومن به ماسوله، رامسر به جواهر ده، عباس آباد به کلاردشت و نيز جاده طرقبه و شانديز نمونه هايي از مسيرهاي گردشگري کشور به شمار مي آيند.

اين مقام مسئول اظهار داشت: جاده ها در کشور مي توانند بعنوان محور و مقصد گردشگري مطرح و کارکرد پذيرش گردشگر داشته باشند. اين در حالي است که گاهي به دليل عدم اطلاع رساني و نيز فقدان خدمات رفاهي مطلوب تنها مبداء سفر گردشگران را به مقصد متصل مي کنند؛ بدون آنکه ظرفيت هاي متعدد هر يک مورد بهره برداري گسترده قرار گيرد.

بنا بر گفته معاون گردشگري کشور همزمان با هدف گذاري توسعه ظرفيت هاي جاده هاي گردشگري، برگزاري جلسات مديريت اين موضوع با حضور نمايندگان عضو ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي کشور در حال برنامه ريزي است.

شناسه خبری: 4295

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو