برگزاری دوره های آموزشی ایمنی و HSE برای کارگران و پیمانکاران قشمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42906
ساعت 12:50 سه شنبه 24 مرداد 1396
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره های آموزشی ایمنی و HSE برای کارگران و پیمانکاران باهدف ارتقای ایمنی کارگران در محل کار و کاهش آسیب های ناشی حوادث از کار خبر داد.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری گفت: نخستین دوره آموزشی ایمنی مربوط به تولیدکنندگان و شرکت های فعال در شهرک های صنعتی جزیره دوشنبه بیست و سوم مرداد ماه در مرکز رشد قشم برگزار شد.

رنجبری افزود: دومین دوره آموزش ها مربوط به کارفرمایان فعال در بخش ساختمان است و در آن کارفرمایان و پیمانکاران با ضرورت و اهمیت ایمن سازی محیط کار برای کارگران، استفاده از وسایل و تجیهزات ایمن و مناسب، ساخت جان پناه در محل کار و... آشنا می شوند.

وی گفت: آشنایی کارفرمایان با مخاطراتی احتمالی که می تواند در محیط کار به وجود آید و عواقب جبران ناپذیر این مخاطرات، می تواند نقش بسزایی در کاهش آسیب های ناشی از حوادث کار داشته باشد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: شرکت در این دوره ها برای عموم آزاد و رایگان است و در پایان گواهی نامه معتبر مشترک از اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد و اداره فنی و حرفه ای اعطا می شود.

رنجبران ادامه داد: با رایزنی های انجام شده با مرکز آموزش و تحقیقات اداره کار استان هرمزگان در آینده ای نزدیک دوره های آموزش ایمنی همچون کار در ارتفاع، جوشکاری در ارتفاع، کار با برق و سایر مشاغل مرتبط به حوزه ساختمانی در جزیره قشم برگزار می شود و علاقه مندان می تواند به صورت رایگان از این خدمات استفاده کنند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین دلایل آسیب های ناشی از حوادث کار را ناآگاهی کارگران و کارفرمایان دانست و افزود: در صورتی که سطح آگاهی و دانش کارگران و کارفرمایان افزایش یابد بی شک محیط کار ایمن تر می شود و ما تمام تلاش خود برای تحقق این موضوع را به کار بسته ایم.


شناسه خبری: 42906

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو