همه را با یک چوب نرانیم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42577
ساعت 17:54 يکشنبه 1 مرداد 1396
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی درباره مناطق آزاد و تاثیر آن بر وضعیت اقتصادی ایران گفت: ما در مورد مناطق آزاد باید قائل به تفکیک باشیم و همه را با یک چوب نرانیم.

به گزارش فرینا، فرهاد تجری گفت: مناطق آزاد می تواند هم فرصتی برای تولید داخلی باشد و زمینه ای برای اشتغال فراهم کند و هم شرایط رفاهی را برای ساکنان آن منطقه به دنبال داشته باشد. 
تجری ادامه داد: اگر استانداردها و نظارت های لازم صورت نگیرد می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی شود و زمینه ای شود برای ورود قاچاق .
این نماینده مجلس با انتقاد از رویکرد تخریبی برخی رسانه ها درمورد مناطق آزاد گفت: اخیرا برخی رسانه ها مناطق آزاد را مورد هجمه قرار می دهند در حالی که اگر آن رسالت و فلسفه وجودی مناطق آزاد مورد توجه قرار گیرد و تمام نکات منفی که در این رابطه مطرح می شود به یک نگاه مثبت ختم خواهد شد به گونه ای که هم تولید و کسب و کار رونق پیدا می کند و هم زمینه جذب سرمایه فراهم می شود. 
او خاطر نشان کرد: مناطق آزاد اگر با نگاه تولیدی و مولد ایجاد و به درستی در آن جهت مدیریت شود و البته نظارت های دقیقی بر آن صورت بگیرد می تواند مفید باشد.
او یادآور شود: در سالهای اخیر شاهد هستیم حساسیت های خوبی در مورد ایجاد مناطق آزاد در میان مدیران به وجود آمده است که امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد و مناطق آزاد پیشنهادی در مجلس رای لازم را به دست بیاورد و تصویب شود.

شناسه خبری: 42577

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو