رقابت 500 شرکت کننده کشوری در دومین جشنواره حفظ چهل حدیث رضوی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42516
ساعت 18:35 سه شنبه 27 تير 1396
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از رقابت 500 شرکت کننده کشوری در دومین جشنواره سراسری حفظ چهل حدیث رضوی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق با اعلام اینکه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در سراسر جهان برگزارمی شود، گفت: شاخه حفظ چهل حدیث این جشنواره سال گذشته برای نخستین بار در قشم برگزار شد و به دلیل استقبال خوب مردم موفق به کسب رتبه برتر شد.
حجت الاسلام موسوی اجاق افزود: امسال نیز بخش حفظ چهل حدیث به عنوان یکی از برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با محوریت قشم بعنوان طرح ملی و کشوری از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این منطقه در حال برگزاری است.
وی با اعلام اینکه در این بخش جشنواره 500 شرکت کننده از نقاط مختلف ایران با هم رقابت می کنند، گفت: علاقمندان بخش چهل حدیث رضوی به دو صورت حضوری و غیر حضوری در این بخش جشنواره با هم رقابت می کنند که بخش غیرحضوری آن از 24 تیرماه و برای مدت یک هفته آغاز شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم افزود: گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره پاک اهل بیت پیامبر (ص) بویژه حضرت امام رضا (ع)، شناسایی، معرفی و تجلیل از حافظان برگزیده احادیث رضوی و کمک به توسعه و ترویج حفظ حدیث، تشویق و ترغیب آحاد جامعه نسبت به حفظ و بکارگیری معارف رضوی از مهمترین اهداف این جشنواره است که به صورت ملی و کشوری برگزار می شود.
حجت الاسلام موسوی اجاق ادامه داد: حفظ احادیث رضوی نقش تعیین کننده ای برای آشنایی هرچه بیشتر گروه های مختلف مردم با معارف حضرت امام رضا (ع) در راستای تقویت بنیاد خانواده و پاسخگویی به جریان های نوظهور مخالف و مناعد خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه مباحث غیرحضوری بخش چهل حدیث رضوی توسط داوران و به صورت ارتباط تلفنی و اینترنتی از قشم به اطلاع شرکت کنندگان می رسد، گفت: بخش حضوری این جشنواره هم آذر ماه امسال در منطقه آزاد قشم برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است که از سال گذشته بخش حفظ چهل حدیث جشنوراه بین المللی امام رضا (ع) به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم واگذار شده است.




 

شناسه خبری: 42516

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو