توسعه گردشگری در منطقه آزاد قشم با استفاده از دانش روز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42444
ساعت 15:16 شنبه 24 تير 1396
سرپرست معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم استفاده از دانش و تجهیزات روز را برای توسعه گردشگری در کشور و منطقه ضروری دانست.

به گزارش فرینا، رسول اکبری در همایش سفیران گردشگری گفت: جزیره قشم به لحاظ زیبایی و پهناوری حرف های فراوانی برای گفتن در حوزه گردشگری دارد و باید با مجهز شدن به دانش روز و زیرساخت های مناسب، سفر را برای گردشگران دلپذیر و به یادماندنی ساخت.
وی با تاکید بر نقش ارزشمند راهنمایان گردشگری در توسعه این صنعت، افزود: توسعه پایدار در گردشگری به واسطه وجود نیروی انسانی متخصص و توانمند محقق می شود و باید برای ارتقای دانش راهنمایان گام های جدی برداشته شود.
اکبری ضمن بیان ظرفیت های فراوان منطقه آزاد قشم در گردشگری دریایی اضافه کرد: آموزش و تربیت راهنمایان ویژه گردشگری دریایی یکی از دیگر برنامه هایی است که باید در چشم اندازهای توسعه این صنعت در جزیره و استان هرمزگان مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
سرپرست معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بخش زیادی از زمان مسافران در کنار راهنمایان گردشگری می گذرد و با برنامه ریزی منسجم و دقیق در این حوزه می توان سفری با کیفیت و لذت بخش را برای آنان فراهم کرد.
در این نشست راهنمایان و رئیسان انجمن های صنفی ضمن بازگو کردن دغدغه های خود در این بخش، راهکارهای اعتلای این حرفه در قشم و ایران را بررسی کردند و با تعامل با سازمان منطقه آزاد قشم، انجمن هتل داران و آژانس داران برای ارائه بسته های تشویقی و تخفیفی همفکری و تصمیم گیری شد.
اجلاس سالانه راهنمایان گردشگری، با هدف بروز رسانی اهمیت خدمات این انجمن صنفی، مباحث آموزشی، بیمه فعالان این عرصه و نحوه ارائه هرچه بهتر خدمات به گردشگران به میزبانی جزیره قشم و با حضور 60 تن از رئیسان انجمن های صنفی راهنمایان کشور به عنوان سفیران گردشگری ایران، سرپرست معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرگردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی این سازمان جمعه 23 تیر ماه در سالن همایش های مرکز رشد قشم برگزار شد.

شناسه خبری: 42444

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو