دریافت مهر اصالت یونسکو راهگشای تجاری سازی صنایع دستی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42427
ساعت 09:05 شنبه 24 تير 1396
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم دریافت مهراصالت یونسکو برای صنایع دستی قشم را تضمین کننده کیفیت و راهگشای تجاری سازی صنایع دستی قشم دانست.

به گزارش فرینا، سیدمحمدامین جعفری حسینی گفت: مهر اصالت يونسكو به آثاری تعلق می گیرد که دارای مرغوبيت، اصالت، نوآوري، قابليت بازاريابي، احترام به محيط زيست ومسئوليت اجتماعي باشند.
وی ادامه داد: صنایع دستی که موفق به دریافت نشان مرغوبیت ملی شوند برای دریافت مهر اصالت یونسکو به مجامع بین المللی معرفی می شوند.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، آئین اعطای نشان مرغوبيت هر دو سال يكبار در سطح ملي و اعطای مهر اصلت یونسکو هر چهار سال در سطح بین المللی برگزار می شود.
جعفری حسینی اظهار کرد: تاکنون یکی از آثار صنایع دستی قشم در بخش گلابتون دوزی موفق به دریافت نشان مرغوبیت شده است و تلاش داریم با برنامه ریزی و کیفی سازی محصولات نشان مرغوبیت و مهر اصالت را برای تعداد بیشتری از محصولات به دست آوریم.
وی با بیان اینکه جلسه مهر اصالت یونسکو با حضور هنرمندان فعال در این حوزه و معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري هرمزگان برگزار می شود، افزود: در سطح جزیره قشم و استان تلاش بسیاری برای دریافت مهر اصالت یونسکو برای صنایع دستی اصیل و باکیفیت قشم و هرمزگان در حال انجام است.
جعفری حسینی گفت: اعطای نشان مرغوبیت ملی در شهریور امسال انجام می شود و آثار برتری که به این نشان دست پیدا کنند تا پایان سال برای دریافت مهر اصالت یونسکو نامزد می شوند.
مُهر اصالت یونسکو، گواهینامه ای است که از طرف دفاتر منطقه یی یونسکو به موضوعات صنایع دستی اصیل و با کیفیت هنرمندان و صنعتگران تعلق می گیرد .
برنامه ی اعطای مهر اصالت یونسکو برای صنایع دستی برای نخستین بار در سال 2000 میلادی توسط یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی پایه گذاری شد و هدف آن کمک به صلح و امنیت در جهان از طریق همکاری بین المللی در زمینه های آموزشی،  علمی و فرهنگی به منظور افزایش احترام به عدالت، قانون مداری و حقوق بشر بر پایه ی منشور سازمان ملل متحد است . دیگر هدف آن حفظ، احیاء و تداوم ارزشهای بومی وسنتی هر منطقه است .
یونسکو از این طریق می خواهد مکانیزمی دقیق برای استاندارد های مربوط به کیفیت صنایع دستی داشته باشد تا از این طریق اطمینان حاصل نماید که خریدار محصولی با کیفیت و با اصالت در اختیار دارد که به لحاظ مسائل محیطی نیز مشکلی برای طبیعت ایجاد نخواهد کرد .
آثار هنرمندان و صنعتگرانی که موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو می شوند، با اسم و امضای هنرمند در جهان شناخته می شود و امکان عرضه کالا در بازارهای جهانی را به هنرمند می دهد .

شناسه خبری: 42427

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو