شکل گیری جامعه فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42426
ساعت 09:02 شنبه 24 تير 1396
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از آمادگی این سازمان با هدف ایجاد جامعه اقتصادی در جزیره قشم متشکل از بازاریان و کسبه، خبر داد.

به گزارش فرینا، کیهان عباسیان در نشست با رئیس و دبیر اجرایی شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور و جمعی از فعالان اقتصادی قشم در سالن مرکز بین المللی رشد، گفت: ایجاد جامعه فعالان اقتصادی موجب تقویت روند درآمد بازاریان، کسبه، تجار و بازرگانان می شود و سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان هیات ناظر از تشکیل شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی در این منطقه حمایت می کند.
وی با اعلام اینکه شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی نقش مهمی در روند فعالیت اعضای این مجموعه خواهد داشت، افزود: مشارکت قوی در بازرسی ها، نظارت بر عملکردها، صدور مجوز و برگزاری جشنواره ها برای تقویت درآمد مجموعه فعالان اقتصادی بخشی از وظایف این تشکل است‌.
وی ادامه داد:  با وجود ۲۲ مجتمع تجاری در جزیره قشم، نقش اصلی در فرآیند کسب درآمد فعالان اقتصادی می بایست از طریق این مجموعه با برگزاری جشنواره ها در مناسبت های مختلف محقق شود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شکل گیری جامعه فعالان اقتصادی در قشم به دستور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان این منطقه در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با این اقدام شاهد روند روبه رشد فعالیت های اقتصادی در  جزیره قشم باشیم.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست گفت: نگاه بازرگانی به قشم با بیش از ۱۵ هزار فعال اقتصادی باید متحول شود.
امیر سلکی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان متولی مسائل اقتصادی با سیاستگذاری های مدیر عامل این مجموعه شرایط را برای شکل گیری جامعه فعالان اقتصادی فراهم کرده است.
وی از نمایندگان صنوف مختلف که در این نشست حضور داشتند و علاقمند به عضویت در  شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی قشم هستند درخواست کرد تا روز شنبه اسامی خود را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد تحویل دهند.
وی ادامه داد: با انتخاب هیات موسس و تصویب اساسنامه و در ادامه با ثبت آن در مجموعه ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد قشم، این مجموعه به صورت قانونی فعالیت خود را در این منطقه آغاز خواهد کرد.
به گفته سلکی، هیات موسس همچنین باید از طریق جراید کثیرالانتشار نسبت به برگزاری مجمع، انتخاب هیات مدیره و مدیرعامل و بازرسان اقدام کند و سازمان منطقه آزاد قشم هم به عنوان هیات ناظر بر کلیت فعالیت این مجموعه اقتصادی نظارت خواهد کرد.
وی همچنین گفت: مجتمع سازان طرح های تجاری و سنتر سازان قشم که در زمینه فروش واحدهای خود دغدغه دارند نیز به عنوان بخشی از فعالان تجاری به مرور در این مجموعه حضور پیدا خواهند کرد.
در این نشست، رحمان سادات نجفی به عنوان رئیس هیات مدیره شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور و رئیس هیات مدیره جامعه بازاریان منطقه آزاد کیش از شکل گیری این جامعه به عنوان نیاز فعالان اقتصادی در هفت منطقه آزاد کشور نام برد.
وی ادامه داد: این شورا از سال ۱۳۹۱ با هدف یکسان سازی برنامه ها برای حمایت از اعضا در منطقه آزاد کیش و چابهار شکل گرفت.
وی با اشاره به نقش مناطق آزاد در روند فعالیت های اقتصادی، افزود: شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی در حقیقت نماینده سازمان های مناطق آزاد در تسهیل سازی شرایط اقتصادی ایفای نقش خواهند کرد.

محمد صادق مبرهن دبیر اجرایی این شورا و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار هم در این نشست گفت: خوشبختانه بحث دریافت مالیات از فعالان اقتصادی مربوط به سال های ۱۳۹۱ تا ۹۳ با ابلاغیه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور منتفی شد.
وی ادامه داد: برای حذف دریافت مالیات سال ۹۴ هم دادخواست ارائه شده و امیدواریم با شکل گیری این مجموعه در قشم و بقیه مناطق آزاد شاهد روند روبه رشد فعالیت های اقتصادی در این مناطق باشیم.
به گفته وی، شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور می توانند مباحث مربوط به صنوف مختلف را در بخش های تامین اجتماعی، گمرکات، و نیروی انتظامی براساس قانون پیگیری کند.
بنا به این گزارش، پیش بینی می شود با شکل گیری شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی در قشم و بقیه مناطق کشور، ساختار این مجموعه ها به عنوان نماد اقتصادی به سمت یکپارچگی و وحدت رویه با هدف تقویت فعالیت های اقتصادی و رضایت عمومی حرکت کنند.

شناسه خبری: 42426

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو