مبارزه جدی با پدیده زمین خواری در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42409
ساعت 18:20 چهارشنبه 21 تير 1396
مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم از مبارزه جدی با پدیده زمین خواری در این منطقه و آزاد سازی 86 هزار و 940 متر مربع از اراضی ملی طی ماه های گذشته از سال 96 خبر داد.

به گزارش فرینا، صابر قهرمانی گفت: 10 هزار و 150 متر مربع از اراضی ملی در فروردین ماه، 3 هزار و 300 متر مربع در اردیبهشت، دو هزار و 290 متر مربع در خرداد ماه و 71 هزار و 400 متر مربع اراضی ملی هم تا 18 تیر ماه امسال در نقاط مختلف جزیره قشم آزاد سازی شده است.
وی با اعلام اینکه ارزش زمین های آزاد شده طی 4 ماه گذشته به 98 میلیارد و 115 میلیون ریال رسیده است، افزود: ارزش زمین آزاد سازی شده فروردین ماه امسال به 60 میلیارد و 900 میلیون ریال، آزاد سازی زمین های اردیبهشت ماه چهار میلیارد ریال، ارزش آزاد سازی زمین ها در خرداد ماه به دو میلیارد و 405 میلیون ریال و زمین های آزاد سازی شده در 18 روز تیر ماه امسال به رقمی معادل 30 میلیارد و 810 میلیون ریال رسید.
مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم با تقدیر از همه عواملی که در آزاد سازی اراضی ملی و دولتی به این مدیریت کمک می کنند، بیان داشت: مبارزه با پدیده شوم زمین خواری براساس دستور صریح مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری در منطقه آزاد قشم با جدیت دنبال می شود.
به گفته او، بیشترین حجم آزاد سازی و مبارزه با متصرفان اراضی ملی و دولتی در منطقه آزاد قشم از دوران دولت تدبیر و امید و در زمان مسئولیت حمید رضا مومنی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان در جزیره قشم، اجرا شده است.
قهرمانی با بیان اینکه یکی از موثرترین آیتم های مبارزه با زمین خواری در قشم به همکاری بسیار مثبت مردم این جزیره با سازمان منطقه آزاد مربوط می شود، افزود: اطلاع رسانی مردم از فعالیت شبانه افراد خاطی به هنگام دیوار کشی دور اراضی ملی در ساعات شب و نیمه های شب نقش مهمی در مبارزه با زمین خواران دارد و این اقدام مثبت آنان شایسته تقدیر است.
وی از همه کسانی که قصد خرید زمین در جزیره قشم دارند، درخواست کرد قبل از عقد قرارداد و پرداخت وجه حتما درخصوص زمین مورد معامله از مدیریت زمین و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان تنها مرجع شناسایی مالکیت زمین استعلام کنند تا گرفتار سودجویان حرفه ای نشوند.

شناسه خبری: 42409

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو