حضور فعال منطقه آزاد قشم در دوره های آموزشی جایکا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/42404
ساعت 17:56 چهارشنبه 21 تير 1396
مدیر پروژه جایکا در قشم از حضور فعال منطقه آزاد قشم در دوره آموزشی «توسعه مناطق آزاد صنعتی و ویژه اقتصادی با محوریت جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی» در مرکز آموزشی آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در توکیو خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید بنی عامریان گفت: توسعه همه جانبه جزیره و اجرای طرح های درآمد زا و اشتغال آفرین نیازمند سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد قشم است و برنامه ریزی های این سازمان برای جذب مستقیم سرمایه خارجی قوت گرفته است.
وی ادامه داد: آشنایی با قوانین و مقررات بین المللی در خصوص ایجاد و شناخت زیرساخت های لازم برای کارکرد مؤثر مناطق آزاد، سیاست گذاری، فرآیندهای اجرایی، برنامه ریزی و توسعه مناطق آزاد و مکانیسم های جذب سرمایه گذاری خارجی از جمله مهمترین سرفصل های این دوره آموزشی هستند.
مدیر پروژه جایکا در قشم اظهار داشت: در این دوره علاوه بر حضور دو تن از کارشناسان مدیریت های جذب سرمایه، بازاریابی و صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، کارشناسانی از کشورهای برزیل، اتیوپی، فلسطین، موریتانی، اردن، کوبا، هندوراس، زیمباوه و نیجریه حضور دارند.
به گفته بنی عامریان این دوره در قالب کارگاه های آموزشی از تاریخ 7 تیرماه در ژاپن شروع شده و 31 تیرماه در اندونزی به پایان خواهد رسید.
بنا به این گزارش، جایکا سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن است که در زمینه توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند.

شناسه خبری: 42404

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو