رشد 51 درصدی حجم سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41292
ساعت 16:59 دوشنبه 12 تير 1396
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از روند رشد 51 درصدی حجم سرمایه گذاری فعالان صنعتی در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، جهانگیر مجیدی در همایش تجلیل از 8 صنعتگر برتر قشم در سالن مرکز بین المللی رشد به مناسبت گفت: حجم سرمایه گذرای ها در منطقه آزاد قشم از 5 هزار و 980 میلیارد ریال سال 94 به رقم 9 هزار و 40 میلیارد ریال در سال 95 افزایش یافته است.
وی، افزایش 88.8 درصدی صادرات از منطقه آزاد قشم به خارج از کشور در سال 95 نسبت به سال 94 را نتیجه کوشش صنعتگران و پشتیبانی سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و افزود: فعالان صنعتی قشم با این حجم افزایش صادراتی موفق به گذر از تعهد 30 درصدی افزایش صادرات به خارج از کشور براساس سیاست های ستاد اقتصاد مقاومتی شدند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: صادرات سال 94 فعالان صنعتی قشم به 16.9 میلیون دلار رسیده بود که این رقم با رشد 88.8 درصدی در سال 95 به رقم 32 میلیون دلار رسید.
به گفته مجیدی، سهم محصولات صادراتی به خارج از کشور و دیگر مناطق آزاد ایران هم طی مدت یاد شده از 21.2 میلیون دلار به 39.8 میلیون دلار رسید.
وی همچنین بیان داشت: سهم اشتغال صنعتی منطقه آزاد قشم هم با 85 درصد رشد از دو هزار و 108 نفر در سال 94 به سه هزار و 909 نفر در سال 95 رسید.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت منطقه آزاد قشم در ادامه به شمار شرکت های فعال در شهرک های صنعتی این منطقه اشاره کرد و افزود: تعداد شرکت های فعال در شهرک های صنعتی جزیره قشم از 126 واحد در سال 94 به 155 واحد در سال 95 و به عبارتی با 23 درصد رشد همراه بوده است.
او ادامه داد: هشت واحد صنعتی جدید در آینده بسیار نزدیک با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال و اشتغال برای 220 نفر در قشم شروع به فعالیت خواهند کرد که با ورود این هشت واحد شمار شرکت های فعال شهرک های صنعتی قشم به 163 واحد در نیمه اول سال 96 افزایش می یابد.
مجیدی به سیاست ارائه تسهیلات واحدهای نیمه فعال  اشاره کرد و گفت: سال گذشته 26 شرکت نیمه فعال قشم برای دریافت 11 هزار و 790 میلیارد ریال تسهیلات از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان معرفی شدند که متاسفانه تنها به چهار شرکت تسهیلاتی به ارزش 67 میلیارد ریال ارائه شده است.
بنا به این گزارش، هشت شرکت صنعتی شامل پیشگام صنعت فراساحل با شاخص اشتغالزایی، مجتمع ذوب و احیای روی با افزایش میزان صادرات، قهوه بلو استار با رویکرد تحقیق و توسعه، مجستیک مارین با شاخص حجم سرمایه گذاری، تعاونی شناورسازی مدکندآلو با شاخص انتقال فناوری مدرن، سوپر پایپ اینترنشنال با شاخص بهره وری در تولید محصول و تعاونی مرورارید شکیل قشم به همراه شرکت زرین کوک به دلیل سرعت در رسیدن به بهره برداری موفق به کسب لوح و تندیس ویژه از این همایش در روز ملی صنعت و معدن شدند.

شناسه خبری: 41292

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو