صدور موافقت اصولی تاسیس نخستین چاپخانه در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41221
ساعت 10:02 يکشنبه 4 تير 1396
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: کلید صدور نخستین موافقت نامه اصولی تاسیس چاپخانه در بین استان های کشور از سوی این اداره کل در جزیره قشم زده شد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق در جمع خبرنگاران، گفت: ارائه مجوز صدور موافقت اصولی تاسیس چاپخانه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در حالی انجام شده که تا کنون تنها 5 چاپخانه در سامانه جامع  چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت کشوری شده است.
وی اعلام کرد: چاپخانه بخش خصوصی در قشم در زمینی با زیربنای 800 متر و سرمایه گذرای بیش از هشت میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای افزون بر 10 نیروی کار ماهر و نیمه ماهر در شهرک صنعتی فجر تولا تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه حدود 20 دستگاه ماشین آلات چاپ ساخت کشور ژاپن در این مجموعه خدمات ارائه می کنند، افزود: سیستم دیجیتال چاپ بنر5 متری برای نخستین بار در جنوب کشور، چهار دستگاه ماشین چاپ دیجیتال با قابلیت ایجاد خط چاپ و منگنه کردن سریع برای  10 صفحه مجله در عرض سه دقیقه از جمله دستگاه های این چاپخانه است.
وی از دستگاه های افست تک رنگ و دو رنگ، دستگاه چاپ روی نایلون، پارچه، کلاه، سرامیک و سنگ، همچنین دستگاه خشک کن UB، دستگاه برش کوچک برای ابعاد 40 X 50  و اندازه 100 X 70 برای شیت های بزرگ، یکدستگاه ملخی شماره زن، پرفراژ و فاکتور و سربرگ هم به عنوان بخش دیگری از دستگاه های مربوط به چاپخانه قشم نام برد.
موسوی اجاق با اعلام اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش ویژه ای برای ساماندهی فعالیت چاپخانه ها انجام داده است، افزود: نخستین چاپخانه منطقه آزاد قشم به عنوان یکی از مدرنترین و مجهز ترین چاپخانه های کشور تا یک ماه آینده در راستای اقدام ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جزیره افتتاح و به بهره برداری می رسد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، چاپخانه مدرن قشم علاوه بر تامین نیاز فعالان  حوزه های فرهنگی، رسانه ای و بیش از 10 دانشگاه و مرکز آموزش عالی فعال در این جزیره، توان ارائه خدمات به شهرستان های استان هرمزگان و دیگر استان های همجوار را نیز دارد.
وی با اشاره به هنر ارزشمند رشته های طراحی هنرمندان ایرانی و نیاز کشورهای حاشیه خلیج فارس به خدمات طراحی و چاپ، اظهارامیدواری کرد که چاپخانه قشم در حوزه خدمات خارجی هم ایفای نقش کند.
موسوی اجاق، همچنین از آغاز به کار سامانه الکترونیکی موسسات فرهنگی هنری تک منظوره و چند منظوره در قشم خبر داد و گفت: با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرآیند صدور و تمدید مجوز سامانه الکترونیکی کانون های آگهی و تبلیغات در قشم هم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم ارائه می شود.

شناسه خبری: 41221

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو