40 میلیون دلار صادرات شمش روی در کارنامه امسال قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41175
ساعت 13:07 پنج‌شنبه 1 تير 1396
مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم از پهلوگیری کشتی باری UK SEAIV حامل 12 هزار و 227 تن کنستانتره روی (پودر روی) در بندر و اسکله کاوه قشم، خبر داد.

به گزارش فرینا، پژمان بهرامی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: این کشتی باری 25 روز پیش پس از بارگیری از بندر پرسین کشور ترکیه به مقصد بندر کاوه قشم حرکت کرد و پیش از ظهر امروز برای تخلیه کنستانتره روی در این اسکله پهلو گرفت.
وی ادامه داد: عملیات تخلیه محصول وارداتی در این شناور به طول 51 متر و عرض 22 متر از هم اکنون شروع شده و تا 5 روز آینده و به صورت کار شبانه روزی ادامه خواهد داشت.
به گفته مدیر امور بنادر سازمان منطقه آزاد قشم، کار حمل کنستانتره روی وارداتی از اسکله کاوه به شرکت ذوب روی قشم توسط 410 کامیون کمپرسی 30 تُن انجام می شود.
وی با اشاره به نامگذرای سال 96 توسط رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: بنارد و اسکله های منطقه آزاد قشم در راستای تحقق این شعار مهم به طور شبانه روز آماده ارائه خدمات به شرکت های تولیدی فعال در این منطقه است.
بهرامی همچنین با اعلام اینکه در فرآیند عملیات تخلیه مواد وارداتی ذوب روی در اسکله کاوه پنج نیروی عملیاتی این بندر و نمایندگان شرکت ذوب روی قشم حضور دارند، گفت: مراحل تخلیه بار توسط جرثقیل کشتی و از طریق گِرپ و قیف مخصوص وارد قسمت بار کمپرسی ها می شود.

صادرات بیش از 40 میلیون دلاری شمش روی از منطقه آزاد قشم  
مدیرعامل شرکت ذوب روی قشم نیز از صادرات بیش از 20 تُن شمش روی این شرکت به کشورهای اروپایی، هند و کره به ارزش بیش از 40 میلیون دلار در سال خبر داد.
مهدی کلاته با اشاره به توان تولید شمش روی در منطقه آزاد قشم، گفت: این میزان پودر روی وارداتی از ترکیه به عنوان یکی از کشورهای دارای منابع بسیار غنی و مناسب روی، مصرف دو ماه تولید شمش در این منطقه می باشد.
وی ادامه داد: شرکت ذوب روی قشم با 350 نیروی کار مستقیم هر ماه بین 6 تا 8 تن کنستانتره برای تولید شمش مصرف می کند و حدود 700 نیروی کار نیز به طور غیر مستقیم در ارتباط با تولیدات این شرکت فعالیت می کنند.
بنا به این گزارش، شرکت ذوب روی فعالیت خود را در دو فاز در منطقه آزاد قشم آغاز کرد  که فاز نخست آن در سال 1375 و فاز دوم در سال 1385 به مرحله تولید رسید.
موقعیت جغرافیایی جزیره قشم، وجود فرودگاه بین المللی و اسکله های مسافری و باری، دسترسی آسان به آب های بین المللی در کنار قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد از مهمرتین دلایل فعالیت شرکت های صنعتی از جمله شرکت ذوب روی در این جزیره جنوبی کشور است.

شناسه خبری: 41175

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو