نکات ایمنی برای کاهش آتش سوزی در تابستان گرم جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41174
ساعت 12:59 پنج‌شنبه 1 تير 1396
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم براهمیت رعایت نکات ایمنی و توصیه‌های آتش‌نشانی در زمینه‌ استفاده از وسایل الکترونیکی با هدف کاهش آتش سوزی در تابستان گرم جزیره تاکید کرد.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری گفت: رعایت نکردن نکات ایمنی با توجه به فصل تابستان و بالا رفتن مصرف بی رویه از وسایل سرمایشی، امکان ایجاد خطرات آتش سوزی را افزایش می دهد.
وی با اعلام اینکه وسایل خنک کننده از پرمصرف ترین وسایل خانگی مردم قشم در این فصل می باشد، افزود: با انجام راهکارهای ساده عملی در عین برطرف کردن نیاز مصرف برق، می توان تدابیر لازم را برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی پیش بینی و از بروز آن جلوگیری کرد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توجه به نکات فنی و ایمنی همچون استفاده از وسایل جانبی و سیم‌های استاندارد، انتخاب مکان امن برای نصب لوازم خنک کننده و حفظ فاصله‌ی پرده یا دیگر موارد قابل اشتعال با سرشاخه‌ی کولر بخشی از نکات ایمنی برای جلوگیری از آتش سوزی براثر استفاده از وسایل سرمایشی است.
به گفته او، گرم شدن سرشاخه و نزدیکی آن با مواد قابل اشتعال، استفاده از سیم های دو یا چند تکه ای در وسایل برقی به ویژه وسایل پر مصرف همانند کولرها، احتمال آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.
ذاکری همچنین بر اهمیت خاموش کردن وسائل برقی و جدا کردن دو شاخه‌ ها از پریز به هنگام استفاده نکردن از وسایل برقی، بر رعایت نکات ایمنی به عنوان مهمترین رکن کاهش خطرات آتش سوزی تاکید کرد.
وی یادآور شد: با توجه به استفاده بیش از پیش وسایل سرمایشی در فصل تابستان، ادارات و مجتمع های تجاری باید وسایل سرمایشی خود را با هدف ایمن سازی محیط کار چک کنند.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نصب سیستم های هشدار و اعلام حریق، نصب کپسول های اطفاء حریق و اطمینان از کارکرد صحیح آنها نیز از عوامل مهم در کاهش خطرات آتش سوزی است.
به گفته وی، مجتمع های مسکونی نیز می بایست اقدامات پیشگیرانه لازم را مد نظر قرار داده و محل زندگی خود را به کپسول آتش نشانی مجهز کنند.
ذاکری با اشاره به افزایش سفرها در فصل تابستان ، از مردم جزیره قشم درخواست کرد به هنگام ترک منزل برای مدت طولانی از خاموش بودن دستگاه های برقی حتی یخچال اطمینان حاصل کنند تا دچار مشکل نشوند.
او گفت: رها کردن ته سیگار در محل های آسیب پذیر همچون شاخه های خشک و علف های هرز نیز موجب آتش سوزی و رساندن خسارات به طبیعت می شود که باید نسبت به آن توجه ویژه شود.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام آمادگی کارشناسان واحد ایمنی و خدمات آتش نشانی این مدیریت برای مقابله با حوادث احتمالی، اعلام کرد: آموزش های ایمنی با هدف ارتقای امنیت و کاهش ضریب خطر در حوادث به قشموندان ارائه می شود.

شناسه خبری: 41174

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو