شیوه عرضه صنایع دستی قشم باید متحول شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41173
ساعت 12:48 پنج‌شنبه 1 تير 1396
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بر لزوم تحول در شیوه عرضه صنایع دستی برای دسترسی به بازارهای بزرگ داخلی و خارجی تاکید کرد.

به گزارش فرینا، سیدمحمدامین جعفری حسینی گفت: پاسداشت میراث فرهنگی، ارتقا و عرضه محصولات صنایع دستی هر منطقه موجب رشد گردشگری می شود.
وی ادامه داد: صنایع دستی فاخر قشم باید در بسته بندی های مناسب و مبتنی بر معیارهای بازارهای روز دنیا عرضه و توزیع شود تا مورد استقبال گردشگران قرار بگیرد.
جعفری حسینی اظهار کرد: در آینده بسیار نزدیک دو دوره شیوه های نوین طراحی و بسته بندی برای هنرمندان صاحب ذوق جزیره برگزار و در آن آخرین متدهای روز دنیا در صنعت بسته بندی ارائه خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت حضور پررنگ هنرمندان جزیره نشین در نمایشگاه های معتبر داخلی و خارجی، اضافه کرد: اولین حضور هنرمندان به صورت مستقل و با نام منطقه آزاد قشم در برج میلاد و در شهریورماه امسال خواهد بود.
وی ادامه داد: استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طراحی خلاقانه از دیگر ملاک هایی است که جایگاه صنایع دستی را ارزشمند و توجه گردشگران را به آن جلب می کند.
جعفری حسینی با بیان توانمندشدن زنان جامعه محلی در کنار توسعه حوزه صنایع دستی، افزود: براساس گفته های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد توسعه از مجرای جامعه محلی می گذرد و شکوفایی و تجاری سازی صنایع دستی زنان جامعه محلی را توانمند خواهد کرد.
بنابراین گزارش، در نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعضای فعال جامعه صنایع دستی قشم ضمن بررسی راهکارها، توانمندی ها و موانع پیش روی هنر صنایع دستی در جزیره، با اهدای هدایای نفیسی از سوی هنرمندان به مهندس مومنی به پاس زحمات بی دریغ شان در حمایت و توسعه این هنر تقدیر به عمل آمد.

شناسه خبری: 41173

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو