داشتن کارت بازرگانی منطقه آزاد قشم شرط اساسی واردات کالا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41171
ساعت 12:37 پنج‌شنبه 1 تير 1396
مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم داشتن کارت بازرگانی منطقه آزاد را شرط اساسی واردات کالا به جزیره و استفاده از هریک از رویه های گمرکی مقدور برشمرد.

به گزارش فرینا، هرمز امیری گفت: براساس ماده 2 قانون "مقررات، صادرات و واردات و امورگمرکی مناطق آزاد تجاری و صنعتی" ورود هر نوع کالا به هر یک از مناطق مجاز است به استثنای کالاهایی که به موجب شرع مقدس اسلام با قوانین کشور ممنوع، یا بر اساس مقررات ویژه ‌منطقه غیرمجاز می‌شود و همچنین ورود کالا با مبدا ساخت اسرائیل ممنوع است.
وی ادامه داد: تجار و بازرگانانی که قصد واردات و صادرات کالا از مبدا و به مقصد قشم را دارند پس از دریافت کارت بازرگانی می توانند در چارچوب قوانین ذکر شده به فعالیت بپردازند.
به گفته امیری ورود و صدور کالا از مناطق آزاد به سایر کشورها توسط گمرک سازمان بر مبنای مقررات و دستورالعمل های اجرایی در قانون "مقررات، صادرات و واردات و امورگمرکی مناطق آزاد تجاری و صنعتی" انجام می شود.
وی اظهار کرد: کنترل و نظارت بر ورود و صدور کالا از منطقه آزاد به سرزمین اصلی و داخل کشور توسط گمرک جمهوری اسلامی مستقر در هرمنطقه انجام می شود.
امیری تاکید کرد: داشتن کارت بازرگانی شرط بهره مندی از معافیت مالیاتی مناطق آزاد نیست و فعالین اقتصادی که قصد برخورداری از معافیت های مالیاتی را دارند باید مجوزهای لازم برای فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد را دریافت کنند و پس از سیر مراحل قانونی و دریافت کارت بازرگانی منطقه آزاد قشم امکان استفاده از سایر رویه های گمرکی مقدور است.
به گفته مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم بیشترین کالاها از کشورهای چین، امارات، ترکیه، تایلند، هند، ویتنام، پاکستان و اتحادیه اروپا به منطقه آزاد قشم وارد می شوند.
وی ادامه داد: بیشترین صادرات هم به کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا، اروپا و آسیای میانه انجام می شود.

شناسه خبری: 41171

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو