وزارت ارشاد 2 میلیارد ریال کتاب به قشم اهدا می کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41155
ساعت 14:37 سه شنبه 30 خرداد 1396
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از برنامه اهدای دو میلیارد ریالی کتاب توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این اداره کل بر اساس تفاهم نامه سال 96، خبر داد.

به گزارش فرینا، سید مهدی موسوی اجاق گفت: خوشبختانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به قشم به عنوان منطقه ای مرزی دارد و سهم اهدای کتاب این منطقه را همسان با مراکز استان ها منظور کرده اند.
وی ادامه داد: نخستین مرحله از کتاب های اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش 500 میلیون ریال با 200 عنوان کتاب آماده توزیع در 6 کتابخانه عمومی جزیره قشم، یک کتابخانه عمومی جزیره هرمز، مدارس، مساجد، پایگاه های بسیج، مراکز فرهنگی، نهادهای متولی فرهنگ، پایگاه دریابانی و فرهنگسراهای سطح جزیره است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، قرآن، کتاب های عمومی، تخصصی،هنر، ادبیات، شعر، رمان، روان شناسی، تاریخ، تفاسیر قرآنی و کتاب های ویژه کودک و نوجوان از جمله آثار اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منطقه آزاد قشم محسوب می شود.
وی با اشاره به علاقمندی مردمان جزیره قشم به مطالعه و همچنین حضور بیش از 15 هزار دانشجو در 10 دانشگاه و مراکز آموزش عالی این منطقه، اظهار امیدواری کرد کتاب های اهدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب رشد و شکوفایی علمی بیش از پیش علاقمندان به کتابخوانی در این جزیره شود.
قشم با بیش از 148 هزار نفر جمعیت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس و یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد.

شناسه خبری: 41155

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو