ندای «الغوث، الغوث» مردم قشم در مساجد طنین انداز شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41070
ساعت 16:06 چهارشنبه 24 خرداد 1396
مردم شهرستان قشم در شب قدر در بیش از 30 مسجد و مکان مذهبی گرد آمدند تا با قطرات اشک جان را جلا داده و با آه برآمده از سوز دل از پیشگاه مهربان عالم طلب توبه کنند تا از این رهگذر، عالمی دیگر بسازند و ز نو آدمی دیگر شوند.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم در جمع عزاداران ضربت خوردن مولای متقیان در مصلی امام علی (ع) شهر قشم در زمینه اهمیت شب های قدر و نگاه ویژه خدا به توبه کنندگان حقیقی، سخنرانی کرد.
وی از شب قدر به عنوان شب امضای مقدرات و فرصتی برای طلب بخشش و مغفرت، شبی برای مرور عملکرد یک ساله افراد و دستاوردهای هر یک از آدمیان نام برد.
امام جمعه شهرستان قشم گفت: شب قدر، شبی است که باید دست به دامن مولا شد برای هر آنچه آمدنش خوب است و اگر پیش نیامد به طور حتم خیری در آن است و در این شب باید برای نجات مسلمانان از شر استکبار جهانی، شفای بیماران و جانبازان، موفقیت نظام اسلامی، سلامتی رهبری و مسئولان خدمت گذار دست به دعا برداشت. 
مردم مومن و خداجوی قشم در نخستین شب قدر با تجمع در مصلای امام علی (ع) و دیگر مساجد، تکایا، حسینیه ها و امام زاده سیدمظفر (ع) شهر گرد هم آمدند و تا هنگام سحر با قرائت قرآن و دعای جوشن کبیر، اسماء اعظم الهی را زمزمه کردند.
معنویت طنین دلنشین «الغوث، الغوث» زن و مرد، پیر و جوان در مساجد و اماکن مذهبی قشم فضای خاصی را ایجاد کرده بود و ارادتمندان به خاندان نبوت و امامت با سر گرفتن قرآن و مناجات با پروردگار متعال، حال و هوای خاص معنوی را به مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بخشیدند.
مردم شهر قشم در آئین معنوی و باشکوهی که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد با توسل به انوار الهی ائمه اطهار (ع) از درگاه خداوند متعال با طلب بخشش و توفیق بندگی، از مداحی مهدی هاشمی نیز کسب فیض نمودند و در دعاهای خود عزت و سربلندی برای نظام اسلامی و نابودی دشمنان اسلام و انقلاب را خواستار شدند و همچنین برای نجات مردم مظلوم فلسطین، یمن، عراق و دیگر مسلمانان از شر استکبار جهانی نیز دعا کردند.
آئین نخستین شب قدر با حضور مردم ولایتمدار شهرستان قشم در مصلی امام علی (ع) شهر قشم، امامزاده سید مظفر (ع)، مساجد امام حسین (ع)، علی بن ابیطالب (ع)، مسجد النبی (ص)، امام حسن (ع)، صاحب الزمان (عج)، امام هادی (ع)، امام حسن عسکری (ع)، خراسانی ها، حضرت ابوالفضل (ع)، امام رضا (ع) و مسجد خاتم الانبیا(ص) در شهر قشم و مسجد امام حسین(ع) درگهان، امام جعفر صادق(ع) در رمکان، مساجد شهر سوزا، روستاهای طبل، سلخ، گوران، حکیری، دو مسجد در تولا، باغ بالا، پنج مسجد در جزیره هرمز و مسجد جزیره هنگام برگزار شد.
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است که در این شب ها به قرائت قرآن مجید، ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند.

شناسه خبری: 41070

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو