بررسی مشکلات محله امام حسن (ع) شهر قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/41005
ساعت 17:21 يکشنبه 21 خرداد 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به اتفاق معاونان و مدیران حوزه فرهنگی و عمرانی این سازمان در نشست با امام جمعه شهرستان قشم و معتمدین محله امام حسن مجتبی (ع)، راه های حل مشکل این محله را بررسی کردند.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی پس از دریافت درخواست معتمدان محله امام حسن مجتبی (ع) شهر قشم به ویژه درخواست آنان برای صدور سند منازلی که بصورت غیرقانونی در این محل ساخته شده، گفت: هیچ راه قانونی برای صدور سند این منازل وجود ندارد و حل مشکل  اساسی این محله به انتقال ساکنان آن به نقطه دیگری از شهر قشم امکانپذیر است.
وی با اشاره به ساختار غیر اصولی این محله که بالغ بر 300 خانوار در آن زندگی می کنند، افزود: در صورت بروز حادثه هیچ امکانی برای ارائه خدمات به مردم حادثه دیده وجود ندارد.
مومنی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم در واگذاری زمین و خدمات مجوز ساخت با تسهیلات ویژه و معرفی افراد ساکن این محله به بانک برای دریافت وام ساخت در نقطه ای از قشم که با ساکنان این محله به تفاهم می رسیم، کمک کند.
وی، از معتمدان محله امام حسن مجتبی (ع) خواست با مشخص نمودن تعداد دقیق واحدهای ساخته شده در این محله و هماهنگی با مدیریت املاک سازمان منطقه آزاد قشم، مکان مورد تفاهم با این سازمان را با هدف ایجاد شهرک جدید مشخص کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به هشت درخواست ارائه شده از سوی معتمدان محله امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: ارائه کمک های اساسی و دائمی در این محله امکانپذیر نیست اما تا تعیین تکلیف زمین مورد نیاز افراد این محله، خدمات به صورت موقت ارائه می شود.
وی از معاون فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان خواست نسبت به واگذاری اقلام فرهنگی مسجد امام حسن مجتبی (ع)، خرید چهار دستگاه چرخ خیاطی برای فعالیت بانوان در طبقه فوقانی مسجد و واگذاری محلی برای فروش محصولات صنایع دستی تولید شده توسط بانوان این محله به عنوان حرکتی در مسیر اقتصاد مقاومتی اقدام کند.
مومنی، همچنین خواستار معرفی جوانان بیکار این محله اعم از افراد تحصیل کرده و غیره برای شرکت در دوره های آموزش فنی و حرفه ای و معرفی آنان از طریق اداره کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد به واحدهای صنعتی و خدماتی فعال در جزیره شد.
او همچنین خواستار ایجاد مسیری جدید برای آسان سازی تردد محله امام حسن مجتبی (ع) به صورت موقت شد و گفت: معاونت عمرانی نسبت به آماده سازی فضای موجود ورزشی، تفریحی و فرهنگی این محله، ایجاد مکانی برای هیات مذهبی و نرده کشی پارک این محله نیز اقدام کند.
ساکنان محله امام حسن مجتبی (ع) با گذشت پنج سال از عمر سازمان منطقه آزاد قشم از سال 1375 بدون دریافت مجوز و به مرور اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی در این محله نمودند که نبود شرایط ارائه خدمات در صورت بروز حادثه، نداشتن امکان انتقال فاضلاب، نبود راه دسترسی مناسب در زمینه تردد، کمبود فضای برای امور فرهنگی و ورزشی و ... از جمله مشکلات این محله محسوب می شود.

شناسه خبری: 41005

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو