رونق گردشگری و کسب و کار مرتبط با برپایی نمایشگاه گردشگری در انزلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40907
ساعت 19:16 سه شنبه 9 خرداد 1396
معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد 35 درصدی جذب گردشگر در سال 1395 خبر داد و گفت: در سال 94 تعداد 2 میلیون و 300 هزار گردشگر و در سال 95 سه میلیون و 107 هزار نفر از فاز تجارت و گردشگری انزلی بازدید کرده اند.

به گزارش فرینا به نقل از  ایرنا، «مجید فاتحی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری در ساختمان شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود:مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد انزلی از جمله مراکز گردشگرپذیر و ارایه دهنده خدمت به گردشگران داخلی و خارجی است .
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه صنعت گردشگردی در ایجاد زمینه های تعامل میان کشورهای دنیا مقوله ای پذیرفته شده ای است؛ افزود: صنعت توریسم در دنیا دارای رویکرد ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد سرانه و تنوع در منابع ایجاد درآمد است .
وی توسعه زیرساخت های مناسب از جمله گسترش واحدهای اقامتی و پذیرائی، ارتباطات، حمل و نقل، بهداشت و سایر خدمات موردنیاز گردشگران را از الزامات این صنعت عنوان کرد و افزود: در سه سال گذشته در رابطه با تامین زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته و توفیق های خوبی حاصل شده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۷ درصدی اقامت در منطقه آزاد انزلی بوده‌ایم. 
وی با اشاره به اینکه قبل از دولت تدبیر و امید رشد گردشگری و رونق کسب و کار در این منطقه در ورطه نابودی قرار گرفته بود، افزود: اما در سه سال گذشته با اقدامات انجام شده توسعه صنعت توریسم و رونق وکسب و کار در شرایط مطلوبی قرار گرفته است. 
وی افزود: با ظرفیت سازی در بخش زیرساخت ها و تامین هتل، متل و مجتمع های اقامتی- ساحلی نسبت به تامین محل اقامت گردشگران و استانداردسازی آن، اقدامات لازم صورت گرفته است. 
فاتحی، احداث دو پارک جنگلی در غرب و شرق منطقه، ایجاد المان های بوم گردی، ایجاد باغ پرندگان، پل چوبی، استخر ساحلی، ایجاد خط دریایی و فعال شدن تاکسی شناورها در منطقه آزد انزلی و سای بنادر دریای خزر را راستای توسعه صنعت گردشگری ارزیابی کرد. 
فاتحی از افتتاح اولین اسکله تفریحی – دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی «مارینا» خبر داد و افزود: این اسکله از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 
وی افزود: این اسکله ظرفیت ۳۵۰ قایق و ۷.۵ هکتار حوضچه دارد که طرح مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است. 
فاتحی با اشاره به حرکت اولین قطار مسیر قزوین – رشت نیز گفت: مسیر قطار قزوین – رشت بر اساس اعلام متولیان وزارت راه و شهرسازی در شش ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص راه‌اندازی خط دریایی در دریاچه خزر نیز اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با جمهوری آستارا خان به عمل آمده، اولین کشتی گردشگری دریایی با توافق ایران و آستارا خان در حال ساخت است که این پروژه تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
وی افزود: تاکسی‌ شناورهای دریایی نیز برای مارینا مورد توجه قرار گرفته و توافق های لازم برای ساخت آن با تسهیلات کم‌بهره انجام شده است. 
فاتحی در ادامه از افتتاح خط پرواز هوایی رشت به دو شهر اوکراین خبر داد و افزود: اولین خط پرواز هوایی رشت - اوکراین در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و قرار است هفته‌ای یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی رشت به اوکراین انجام شود. 
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، دسترسی راحت به اینترنت و فناوری اطلاعات برای گردشگران را حایز اهمیت خواند و افزود: در این منطقه زیرساخت های فیبرنوری و اینترنت فراهم شده و می توان ادعا کرد که به لحاظ اینترنت و بحث فناوری اطلاعات در شرایط مناسبی قرار داریم.
فاتجی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه گردشگری و سرمایه گذاری در کمک به مسیر توسعه کشور و تحقق سیاست های اقتصادی و اجتماعی نقش موثری ایفا می کند، افزود: جذب گردشگر یکی از منابع مهم درآمد ارزی است که با توجه به پتانسیل های ایران، سابقه تاریخی و فرهنگی، وجود آثار باستانی مهم و ارزشمند، برگزاری این نمایشگاه، گام موثری در ترویج صنعت گردشگری، معرفی دستاوردها و قابلیت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی یا صنعتی کشور خواهد بود و نگاه ها را به اقتصاد گردشگری و پیشرفت و توسعه کشور معطوف می کند.
معاون سازمان منطقه آزاد انزلی ،از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری ایران از 12 تا 16 تیرماه امسال (3 تا 7 جولای) در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود:جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در قالب صنعت گردشگری را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه انزلی عنوان کرد.
وی افزود: این نمایشگاه به همت شرکت نمایشگاهی آفتاب و با هدف معرفی ظرفیت های توریستی کشور، رونق بخشیدن به صنعت توریسم و تلاش برای ایجاد فرصت ها و جذب سرمایه گذاری برگزارمی شود. 
نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری از حمایت نهادها و سازمان هایی نظیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی ویژه اقتصادی، انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری، سازمان منطقه آزاد انزلی، دانشگاه علم و فرهنگ و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است.
وی در پایان از برگزاری نشست معاونین و مدیران گردشگری مناطق آزاد کشور، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و سرمایه گذاری در انزلی خبر داد. 

شناسه خبری: 40907

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو