165 کودک بازمانده از تحصیل قشمی جذب کلاس های درس شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40894
ساعت 09:30 سه شنبه 9 خرداد 1396
مدیر آموزش و پرورش قشم گفت: 165 کودک بازمانده از تحصیل 6 تا 11 ساله در منطقه آزاد قشم شناسایی و جذب کلاس های درس در سال تحصیلی 95-96 شدند.

به گزارش فرینا، بهرام پوراشرف بیان کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از 350 کودک 6 تا 11 سال از طرف اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان به این ناحیه آموزشی ابلاغ شده بود.
وی ادامه داد: از این تعداد،165 کودک بازمانده از تحصیل در این جزیره شناسایی شد که با تدابیر اتخاذ شده به کلاس های درس روانه و یا باز گشت داده شدند.
پوراشرف مهاجرت خانواده ها را از اصلی ترین دلایل عدم پوشش کامل کودکان بازمانده از تحصیل دانست و افزود: مطابق گزارشات کارشناسان مربوطه در آموزش و پرورش قشم و با بررسی های متعدد میدانی،  188 کودک بازمانده از تحصیل دیگر که در لیست ابلاغی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان قرار داشتند، در این جزیره ساکن نیستند و از این جزیره به مکان های دیگر و حتی خارج از کشور مهاجرت کرده اند.
این مسئول نقش دستگاه های حمایتی از کودکان بازمانده از تحصیل را مهم دانست و خاطر نشان کرد: برای ریشه کنی بیسوادی در کشور باید راه های آن شناسایی و با خرد جمعی و ورود همه دستگاه های حمایتی نظیر دادگستری، کمیته امداد، بهزیستی، نیروی انتظامی و دیگر ارگان های مربوطه، بتوان گام مؤثری را در این مسیر برداشت.
وی اظهار داشت: طرح مبانی انسداد بیسوادی از مهمترین راهکارهای ریشه کنی بیسوادی در کشور است که تلاش می کند از  ترک تحصیل و یا بازماندن کودکان از نعمت سواددار شدن در سنین ابتدایی جلوگیری کند.
به گفته پور اشرف مطابق این طرح، کودکان ورودی پایه اول و سنین ابتدایی از راه های مختلف از جمله گزارشات ثبت احوال و مراکز بهداشت شهر و روستاها شناسایی می شوند و آموزش وپرورش در آن مناطق افرادی که در این سنین هستند و به دلایلی در مدارس مشغول به تحصیل نشده اند شناسایی و پیگیری می کند و با رفع مشکلات آنها، مقدمات تحصیل این کودکان را فراهم می آورد. به نظر می رسد عمده مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل به مسائل مالی و اقتصادی خانواده ها، کودکان کار، کودکان بی سرپرست، کودکان طلاق و یا کودکان بد سرپرست، مسائل فرهنگی و معلولیت ها بر می گردد.

شناسه خبری: 40894

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو