تدوین تقویم آموزشی «شهروندی و فضای سبز» در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40797
ساعت 15:21 سه شنبه 2 خرداد 1396
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم آموزش شهروندی را سرآغاز وکلید توسعه شهری دانست و افزود: رشد جمعیت شهرنشین و نیاز گسترده به شهرسازی در سال های گذشته ابعاد متنوعی به مسائل شهر داده است.

به گزارش فرینا، تراب ذاکری گفت: توسعه مطلوب شهری به تغییرات و دگرگونی‌هایی نیاز دارد و تحرک شهروندان و مشارکت‌پذیری آنان از مهمترین اولویت های دستیابی به توسعه مطلوب است.
وی ادامه داد: آشنایی و شناخت دقیق مفهوم شهروندی، گام اول در جهت تحقق توسعه مطلوب شهری  است، زیرا زمانی که شهروندان با نیازها و حقوق خود و دیگران آشنا شوند خود را در برابر هم مسئول دانسته و متعهد می‌شوند در ساخت شهر، نقش اساسی و مؤثر داشته باشند.
ذاکری اظهار کرد: برای نهادينه شدن مشاركت در سطح شهر و لزوم ارائه آموزش هاي لازم برای نخستین بار تقویم آموزشی مسائل مربوط به آموزش شهروندان در حوزه فضای سبز تدوین می شود و علاقه مندان در آینده ای نزدیک می توانند پس از شرکت در دوره ها و سمینارهای آموزشی شهروندی و فضای سبز گواهی نامه معتبر دریافت کنند.
به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تدوین این تقویم با هماهنگی و همکاری مرکز بین المللی رشد انجام شده است.
وی با بیان این نکته که متولی آموزش‌های شهری و شهروندی مدیریت امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم است، افزود: سعی بر اینست که با تعامل درون‌ و برون سازمانی در حوزه خدمات‌رسانی به شهروندان، آموزش های مورد نیاز ارائه داده شود.
ذاکری ادامه داد: با نظام اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح، شهروندان به مشارکت تشویق می شوند و از دیگر کارکردهای مثبت آموزش‌های شهروندی این است که فعالیت‌های آموزشی با رویکرد شهری و شهروندی به مخاطبین منتقل شده و با مشارکت شهروندان به اهداف آن نظم و جهت داده می‌شود.

شناسه خبری: 40797

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو