بندر چابهار شاهراه و کانون اصلی توسعه محور شرق کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40602
ساعت 12:43 دوشنبه 18 ارديبهشت 1396
معاون استاندار سیستان وبلوچستان و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از شاهراه های مهم وکانون های اصلی توسعه محور شرق کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، ایوب درویشی اظهار داشت: چابهار با دارا بودن بندر، منطقه آزاد، مرز دریایی و زمینی و سایر ظرفیتها و توانمندیها یکی از مناطق مهم ایران اسلامی برای فعالیت های اقتصادی و تجاری و ارتباط با کشورهای منطقه است.

وی افزود: منطقه آزاد چابهار بهترین موقعیت برای اتصال کشورهای منطقه به یکدیگر را دارد و می تواند موجب آبادانی ایران اسلامی شود.

وی بیان کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار با تخفیف های گمرکی و عوارض مالیاتی نقش مهمی در صادرات و واردات کالا دارد.
وی گفت: برای سهولت در جابجایی کالاهای بندر چابهار راه آهن چابهار-زاهدان- سرخس در حال کار است که هم اینک بیش از 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سرپرست فرمانداری ویژه چابهار تصریح کرد: سیاست اقتصادی دریا محور هر منطقه را به رشد و شکوفایی می رساند و باید نهایت استفاده را از دریای عمان ببریم تا منجر به تحول اقتصادی شود.
درویشی با بیان اینکه چابهار ظرفیت مهمی در بخش های گردشگری، شیلات و آبزیان و کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: صید انواع آبزیان به ویژه تن ماهیان، پرورش میگو، تولید انواع محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری گوشه ای از توانمندیهای چابهار است که می توان با صدور آنها به کشورهای همجوار به سودآوری بالایی رسید.
وی افزود: چابهار با توجه به آب و هوای مساعد و بهاری یکی از بهترین مناطق بکر تفریحی و گردشگری برای تمام فصول سال است.
وی توجه و نگاه عمیق مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مَکُّران را سبب آبادانی این منطقه عنوان کرد و افزود: با تکمیل طرح های عمرانی در دست اجرا نظیر راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس تحولات عظیمی برای نقش آفرینی بندر چابهار در توسعه منطقه شکل خواهد گرفت.
وی گفت: مرز ریمدان چابهار به عنوان مرز رسمی برای جابجایی کالا ومسافر به کشور پاکستان مشخص شده است و زیرساخت های آن در حال آماده سازی است.

شناسه خبری: 40602

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو