آموزش حفاظت از محیط زیست جزیره به دانش آموزان قشمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40529
ساعت 19:18 چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری همایش «حفاظت از محیط زیست بزرگترین جزیره خلیج فارس» برای ایجاد انگیزه و دغدغه های محیط زیستی در دانش آموزان قشمی خبر داد.

به گزارش فرینا،  فرزین حقدل گفت: در این همایش دانش آموزان با حیات وحش استان هرمزگان و جزیره قشم که دارای ارزشمندترین گونه های جانوری است، آشنا شدند .

وی ادامه داد: آشنایی با یوزپلنگ آسیایی (ایرانی) به عنوان نماد حیات وحش ایران، خرس سیاه آسیایی به عنوان نماد حیات وحش استان هرمزگان، وال آبی بزرگترین موجود کره زمین، حشره‌خوار کوتوله کوچکترین پستاندار دنیا، خفاش‌ ها، پستاندران‌ و لاک‌پشت‌ دریایی بخشی از مطالبی بود که در این همایش به دانش آموزان ارائه شد .
به گفته حقدل در این مراسم مدیر ژئوپارک قشم نیز با ایراد سخنرانی دانش آموزان را با ژئوپارک و کارکرد آن در توسعه جوامع محلی آشنا کرد .
حقدل اظهار کرد: ارائه مقاله توسط دانش‌آموزان مدرسه فاطمه الزهرا درگهان با موضوع ریزگردها و تاثیر آن بر اکوسیستم دریایی خلیج فارس از دیگر بخش های مراسم بود .
وی گفت: پخش انیمیشن زوتوپیا  (Zootopia)  و اعطای لوح تقدیر و هدایای ویژه به دانش‌آموزان برتر جشنواره خوارزمی از مدرسه فاطمه الزهرا درگهان هم از دیگر بخش هایی بود که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت .  

همایش «حفاظت از محیط زیست بزرگترین جزیره خلیج فارس» همزمان با روز ملی خلیج فارس در مرکز بین المللی رشد منطقه آزاد قشم برگزار شد.

شناسه خبری: 40529

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو