پیگیری طرح های مدارس مروج سلامت و غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40511
ساعت 10:04 چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396
نشست های پیگیری اجرای طرح "مدارس مروج سلامت" و "غذا و دارو" در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرینا از منطقه آزاد ماکو، در این نشست ها که با حضور محمد فلاح مدیر سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاونین فرهنگی و اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو و نمایندگان سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت برگزار شد موارد مربوط به تفاهم نامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار گرفت. 
دکتر محمد فلاح در نشست پيگيري طرح مدارس مروج سلامت در منطقه آزاد ماكو گفت: براي نتيجه گيري هر چه سريعتر اين طرح بايد طرفين اين توافق نامه گزارشي به صورت ماهيانه ارائه دهند. 
او گفت: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نگاه خوبي نسبت به اين طرح دارند و بودجه اي هم براي اين طرح در نظر گرفته اند. 
فلاح یادآور شد: اجرای طرح مدارس مروج سلامت در مناطق آزاد کشور از طرح هاي سازمان بهداشت جهاني است. 
** 
جواد اسماعيل زاده، معاون فرهنگي سازمان منطقه آزاد ماكو هم در این نشست گفت: در سال ٩٥ توافق نامه سه جانبه اي في مابين سازمان منطقه آزاد ماكو، دانشگاه علوم پزشكي استان و آموزش و پرورش استان منعقد شد.
او ادامه داد: سازمان منطقه آزاد ماكو براي سال ٩٦ بودجه اي را براي راه اندازي اين طرح اختصاص داده است.
** 
اسلام يادگاري مدير سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو هم در این نشست از اجرای برنامه های مرتبط با طرح مدارس مروج سلامت گفت: پیگیری اجرای طرح مدارس مروج سلامت از سه ماهه دوم سال ٩٥ در این منطقه انجام شد. مطالعات اوليه در ٨٠  مدرسه صورت گرفت. ٤٠ مدرسه در ماكو، ٢٠ مدرسه در شهرستان شوط و ٢٠ مدرسه در شهرستان پل دشت و مقرر شد در فاز اول اجرايي ٣٠ مدرسه از مجموع ٨٠ مدرسه به صورت نمونه انتخاب شوند. 
او گفت: جلسات مختلفي با مسئولين مربوطه انجام شد. مطالعات تخصصي از نظر برآورد هزينه و ساير مسائل ساختماني و زيربنايي صورت گرفته است. بر اساس نتايج اين مطالعات، مقرر شد آموزش و پرورش يك نماينده به سازمان منطقه آزاد ماكو معرفي كند تا رابط بين سازمان و آموزش و پرورش باشد.
** 
هم چنین نشست "غذا و دارو" با حضور مدير سلامت دبيرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، معاون اقتصادي منطقه آزاد ماكو و نمايندگان سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.
دكتر اسلام يادگاري مدير سلامت سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست گفت: تا پیش از ایجاد منطقه آزاد ماکو آزمایشگاه مجهزی در منطقه وجود نداشت. پس از امضاء تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد ماكو با سازمان غذا و دارو، 3 دستگاه آزمايشگاهي مجهز تهيه و در اختيار آزمايشگاه قرار گرفته و اين آزمايشگاه در حال حاضر آماده بهره برداري است و برای این منظور ١٠ نيروي كار مورد نياز است كه ٥ نفر مشغول به كار هستند و ٥ نفر ديگر هم به محض تفويض اختيار سازمان غذا و دارو و دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد جذب خواهند شد.
او ادامه داد: نيازمند برگزاری دوره هاي آموزشي و ایجاد هماهنگي لازم برای توجيه نيروهاي آزمايشگاهی در منطقه هستيم.
** 
شاكر اردکانی مشاور امور استانها و مدیرکل نظارت بر مواد خوراکی سازمان غذا و دارو هم گفت: سياست هاي سازمان غذا و دارو تسريع و تسهيل امور در كشور است. در تفاهم سال ٩٤ سازمان غذا و دارو و مناطق آزاد شيوه نامه های اجرايي تدوين شده که هر منطقه با توجه به این شيوه نامه و داشتن شرايط لازم برای تفویض اختیارات اعلام آمادگي مي كنند
او افزود: اقدامات خوبي در حوزه غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو در سه ماهه اخير صورت گرفته است و سازمان غذا و دارو آمادگي دارد براي آموزش نيروهاي آزمايشگاهي در این منطقه اقدام کند. 
** 
ابراهیم جليلي معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد ماكو هم در این نشست تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد ماكو با سازمان غذا و دارو در بخش تسريع و تسهيل فعالیت های مرتبط همسو است.
او گفت: این منطقه به عنوان بزرگترين منطقه آزاد كشور، ظرفيت لازم براي توسعه فعاليت های آزمايشگاهي در حوزه غذا و دارو را دارد. منطقه آزاد ماكو آمادگي لازم براي جذب نيروي انساني و تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري را دارد.
در ادامه برگزاری این نشست ها از آزمایشگاه غذا و داروی منطقه آزاد ماکو بازدید به عمل آمد. 

شناسه خبری: 40511

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو