لزوم استفاده از ظرفیت های خلیج فارس برای تحقق اقتصاد مقاومتی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40482
ساعت 11:34 دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
امام جمعه شهرستان قشم بر لزوم استفاده از ظرفیت های خلیج فارس برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی استان های ساحلی تاکید کرد.

به گزارش فرینا، حجت السلام و المسلمین رضا جوکار در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگی، هنری خلیج فارس در منطقه آزاد قشم گفت: تاکنون پژوهش های خوبی برای دفاع علمی و مستند از نام و تاریخ خلیج فارس انجام شده و این پژوهش ها در حوزه اقتصاد دریایی برای استفاده از ظرفیت های بی پایان این آبراه مهم هم باید انجام شود.

وی با تاکید بر نقش تعیین کننده ایران در سیاست های خاورمیانه، افزود: تعامل و دوستی با ایران به نفع تمامی حکومت ها و مردم منطقه خاورمیانه بوده و آنان را از تهاجم استکبار در امان نگاه می دارد.
حجت السلام و المسلمین جوکار ادامه داد: ایران هیچگاه از اقتدار خویش برای کشورگشایی استفاده نکرده و همواره درصدد دفاع ازمظلومان برآمده است.
امام جمعه شهرستان قشم اظهار داشت: جزیره نشینان قشم در طول تاریخ مدافعان همیشگی این مرز و بوم بوده اند، آثار شرجی و آب شور را به جان خریدند و از مرزهای میهمن عزیزمان پاسداری کردند.
وی ادامه داد: باید به این جزیره به عنوان ایرانی کوچک که سالانه پذیرای چندمیلیون گردشگر داخلی و خارجی است توجه بیشتری شود تا چرخ اقتصاد آن راحت تر بچرخد.
حجت السلام و المسلمین جوکار با تقدیر از اقدامات حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و فرماندار قشم برای توسعه اقتصاد مقاومتی در جزیره، اضافه کرد: راه اندازی پل خلیج فارس به عنوان یک پروژه بزرگ و ملی تحول های عظیمی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می کند.
وی ادامه داد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بارها اعلام کرده اگر اختیارات و تضامین لازم به این سازمان داده شود آماده راه اندازی پروژه هستند و از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم درخواست مردم قشم مبنی بر راه اندازی این پروژه را به رییس جمهور منتقل کند.
امام جمعه شهرستان قشم در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع عبور موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد قشم اشاره کرد و افزود: مردم قشم خواستار آن هستند تا همچون سایر مردم مناطق آزاد کشور بتوانند با خودروهای شخصی خود تا مسافت مشخصی در استان تردد کنند.
حجت السلام و المسلمین جوکار انتخابات را نماد غیرت و اقتدار ملی دانست و خاطرنشان کرد: انتخابات باید هرچه باشکوه تر برگزار شود و ایرانیان در روز 29 اردیبهشت ماه با رای دادن خود باردیگر اقتدار خود را به رخ استکبار جهانی می رسانند.
وی از مردم قشم درخواست کرد به سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یک ظرفیت ارزشمند نگاه کنند و در انتخابات شوراهای اسلامی با برگزیدن افرادی که توانایی برقراری تعامل سازنده با سازمان منطقه آزاد را دارند به نفع مردم و اقتصاد جزیره حرکت کنند.
هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری خلیج فارس در دو بخش کارگاهی و همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شیعه و اهل سنت جزیره، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار و سایر مسئولین استانی و کشوری و با حضور پررنگ مردم جزیره قشم شنبه نهم اردیبهشت ماه در بندرتاریخی لافت برگزار شد.

شناسه خبری: 40482

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو