خلیج فارس نقطه اتحاد ایرانیان است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40480
ساعت 11:31 دوشنبه 11 ارديبهشت 1396
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هرچند دشمن سعی کرد با طرح مباحث جعلی بر چهره زیبای خلیج فارس نقاب بیندازد اما این اقدام دشمن جاهل موجب اتحاد بیش از پیش مردم ایران شد و امروز خلیج فارس نقطه اتحاد ایرانیان است.

به گزارش فرینا، سیدرضا صالحی امیری در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره فرهنگی، هنری خلیج فارس گفت: خلیج فارس در چهره، قلب و روح مردم ایران می درخشد و از این سرزمین پیام صلح و دوستی برای همه جهانیان ارسال می شود.

وی ادامه داد: جشنواره خلیج فارس یک پیام را به دنیا منتقل می کند که ایران و ایرانی در مقام دفاع از اقتدار و امنیت این سرزمین در اقصی نقاط جغرافیا با هیچکس معامله نخواهد کرد و پیام دیگر صفا و صلح و آرامش از این جغرافیا به جهانیان خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از بانیان جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس، افزود: جغرافیای خلیج فارس از مولفه های اصلی و اساسی کشور ماست و خلیج فارس یک جغرافیای مقدس است که در دل آن جزیره قشم مانند نگین درخشانی می درخشد.
صالحی امیری با بیان اینکه اگر از هویت سخن می گوییم باید از خلیج فارس هم سخن بگوییم، تصریح کرد: دین اسلام عامل تداوم حیات، سرزمین مقدس ایران عامل هویت و زبان فارسی نقطه اتصال ماست و در این سرزمین خطه جنوب و خلیج فارس از تقدس ویژه ای برخوردار است چون دشمن می خواست با طرح مباحث جعلی بر چهره زیبای خلیج فارس نقاب بیندازد اما این اقدام دشمن جاهل به یک انسجام ملی در داخل تبدیل شد.
وی ادامه داد: جزیره قشم و مردمان سخت کوش و غیور آن نمادی از زیست مسالمت آمیز در جهان هستند و باید از زندگی در صلح و صفای شیعه و اهل سنت در این خطه فیلم تهیه شود و به عنوان نماد صلح طلبی در جهان نمایش داده شود.
صالحی امیری اظهار کرد: معرفت، فضیلت و روح پاک مردم جزایر خلیج فارس، استان های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان رنگین کمانی از زیبایی زندگی اقوام را در ایران به تصویر کشیده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد ما در منطقه نظامی و امنیتی نیست و تلاش برای آزادسازی کشورهای منطقه با هدف آبادانی و توسعه از طریق اقدامات فرهنگی را دنبال می کنیم.
صالحی امیری با بیان اینکه قشم دروازه اقتصاد و تمدن ایران است، افزود: دولت عدالت را در توسعه تمام نقاط ایران می داند و با وجود همه کاستی ها اقدامات خوبی برای توسعه جنوب کشور انجام داده است.
وی ادامه داد: در چابهار، عسلویه و خوزستان سرمایه گذاری های سنگینی انجام شده و سرمایه گذاری و اقدامات انجام شده در استان هرمزگان هم فردا در سخنان رییس جمهور بیان خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه به معنای عام در حوزه های مختلف محقق می شود و تنها در عناصر اقتصادی محقق نمی شود و جامعه باید اخلاق مدار باشد تا سهم خود در توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دست بیاورد.
صالحی امیری با تاکید بر پایبندی دولت تدبیر و امید به تمام شعارها، افزود: در چهار سال گذشته تلاش دولت برآن بود تا به جای مناقشه با دنیا مذاکره کند و زنجیر تهدید را از گردن ملت بردارد.
وی ادامه داد: تا قبل  از مذاکره برای منافع ملی و موفقیت برجام در نظرسنجی های جهانی نام ایران جزو سه کشور شرور بود اما امروز نام ما جزو 10 کشور امن دنیا قرار دارد.
به گفته صالحی امیری موفقیت در برجام هم با رهبری خردمندانه رهبر معظم انقلاب، تلاش های دولت و مجلس شورای اسلامی و حمایت های بی دریغ مردم عزیز ایران به دست آمد.
صالحی امیری اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با مردم صادقانه و شفاف سخن می گوید و باید تمام کاستی های که وجود دارد از مردم هرمزگان به ویژه مردم قشم عذرخواهی می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش دولتمردان و شخص رییس جمهور بر حل مشکلات مردم معطوف است و با تمام توان در این راه قدم برمی دارند.
وی تبدیل شدن ایران از وارد کننده گندم به صادر کننده، ایجاد پوشش بیمه درمانی برای 10 میلیون تن از افرادی که بیمه نبودند، سه برابر شدن کمک به افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی را از جمله تلاش های دولت برای ایجاد رفاه و توسعه دانست.
هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگی، هنری خلیج فارس در دو بخش کارگاهی و همایش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه شیعه و اهل سنت جزیره، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار و سایر مسئولین استانی و کشوری و با حضور پررنگ مردم جزیره قشم شنبه نهم اردیبهشت ماه در بندرتاریخی لافت برگزار شد.

شناسه خبری: 40480

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو