تأسیس گمرک تخصصی سوخت در منطقه ویژه کاوه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40456
ساعت 12:09 شنبه 9 ارديبهشت 1396
مدیر گمرکات استان مرکزی گفت: ایجاد گمرک تخصصی سوخت در منطقه ویژه اقتصادی کاوه موجب افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در بخش خدمات شده است.

به گزارش فرینا، مهدی میراشرفی افزود: گمرک تخصصی سوخت سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی کاوه راه‌اندازی شد که با راه‌اندازی این گمرک، صادرات سوخت از گمرک تهران به ساوه منتقل و در مجموع ضمن بالا بردن میزان صادرات استان، باعث افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در بخش خدمات شده است.

میراشرفی گفت: فعال‌سازی این گمرک همچنین به دلیل نبود ترافیک و موانعی که در تهران وجود دارد، رضایت شرکت‌های نفتی و به ویژه رانندگان حامل سوخت صادرات را نیز در پی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به میزان صادرات استان در سال گذشته افزود: ارزش صادراتی استان در سال گذشته 21 هزار و 89 میلیارد ریال بود که 29 درصد رشد داشته است.

مدیر گمرکات استان مرکزی گفت: در سال گذشته 15 هزار و 388 فقره اظهارنامه صادراتی در استان مرکزی ثبت شد و عمده کالاهای صادره شامل هیدورکربورهای هیدروژنه، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، کیسه فریزر، شمش آلومینیوم، الیاف پلی استر، بلورجات، انواع شیشه و آیینه، انواع آبمیوه و رانی، کاشی و سرامیک بوده است.




شناسه خبری: 40456

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو