حضور فعالان پتروشیمی قشم در سیزدهمین همایش بین المللی IPF تهران

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40370
ساعت 15:05 شنبه 2 ارديبهشت 1396
سیزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) با هدف معرفی قابلیت های صنعت پتروشیمی کشور به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

به گزارش فرینا، مشاور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم در ارتباط با برگزاری این همایش، گفت: چهار شرکت پتروشیمی و سیستم آب و برق متمرکز منطقه آزاد قشم در این همایش دو روزه (دوم و سوم اردیبهشت ماه) توانمندی های این صنعت در قشم را معرفی خواهند کرد.

محمد جواد دهقانی اعلام کرد: این همایش با حضور نمایندگان 385 شرکت ایرانی و 74 شرکت خارجی از اروپا و آسیا با هدف معرفی توانمندی های داخلی و جذب مشارکت های خارجی برگزار شده است.
به گفته وی، مدیران حوزه نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم نیز فرصت های سرمایه گذاری و پتانسیل های کم نظیراین صنعت در جزیره قشم را در نمایشگاه این همایش به اطلاع شرکت کنندگان می رسانند.
مشاور نفت و انرژی سازمان منطقه آزاد قشم از جذب سرمایه گذاری خارجی براساس روابط متقابل و به صورت مشارکت در سرمایه گذاری مستقیم با شرکت های خارجی، جلب همکاری های بین المللی، سهولت دریافت تسهیلات مالی و پوشش بیمه ای بین المللی، جذب و حمایت از سرمایه گذاران داخلی و معرفی توانمندی های داخلی صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته به آن را از اهداف اصلی برگزاری این همایش برشمرد.
او، از فرصت های سرمایه گذرای در صنعت پتروشیمی ایران در قالب توسعه قطب های جدید و پارک های پتروشیمی در ایران، نقش فناوری های نوین در توسعه آتی صنعت پتروشیمی و گسترش زنجیره های تولید و صنعت پتروشیمی و تعهدات محیط زیستی به عنوان بخشی از محورهای همایش سیزدهم حوزه پتروشیمی نام برد.
دهقانی ادامه داد: رقابت پذیری خوراک های مورد استفاده در صنعت پتروشیمی و خوراک های موجود در ایران و بررسی عوامل و پیشران های صنعت پتروشیمی در ایران و منطقه هم از دیگر محورهای این همایش دو روزه در تهران است.
شایان ذکر است: سیزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) که امروز با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، مدیران ارشد صنعت پتروشیمی کشور و نمایندگان شرکت های داخلی و خارجی  با هدف معرفی قابلیت های صنعت پتروشیمی کشور در تهران آغاز به کار کرده است عصر روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

شناسه خبری: 40370

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو