اداره کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم، فراتر از سطح ملی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40369
ساعت 15:01 شنبه 2 ارديبهشت 1396
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، گفت: امکانات و خدمات اداره غذا، دارو و استاندارد قشم فراتر از سطح ملی است.

به گزارش فرینا، جهانبخش سنجابی شیرازی در بازدید از اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، اعلام کرد: تجهیزات، منابع انسانی متخصص و روش های آزمون این اداره بسیار به روز و فراتر از حد استان و سطح ملی است.

وی با بیان اینکه 54 درصد واردات کشور از طریق استان هرمزگان صورت می گیرد، افزود: شبکه آزمایشگاهی اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم برای انجام همه فرآیندهای مرتبط با ارزیابی کیفیت در کل استان از امکانات لازم برخوردار می باشد.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: مرکزیت 25 درصد آزمایشگاه های کل استان هرمزگان در اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم تجمیع شده و این بیانگر توان بالای این مرکز در کنترل کیفیت واردات و صادرات در سطح ملی می باشد.
وی گفت: آزمایشگاه های اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم با هدف انجام مراحل استاندارد و ایفای نقش در سطح منطقه ای به آزمایشگاه های معتمد (رفرنس منطقه ای) ارتقا می یابد.
جهانبخش سنجابی با ارزیابی برنامه‌های توسعه ای اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، بیان کرد: با ارتقای آزمایشگاه های این اداره کل به آزمایشگاه معتمد، مراحل ارسال نمونه های آزمایشی به خارج از استان، تحمیل هزینه‌های اضافی و خواب سرمایه وارد کنندگان از قشم منتفی می شود.

او، نقش اداره کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم در سلامت کالاهای وارداتی و صادراتی را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و افزود: مشکل عمده در بحث کیفیت کالاهای وارداتی، مربوط به بخش غیررسمی و شبه رسمی کالاها است.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: برای حل این معضل باید جلوی واردات کالاهای غیررسمی و شبه رسمی مانند کالاهای ته لنجی، ملوانی و کولبری را گرفت و یا حوزه کنترل را در بخش واردات شبه رسمی افزایش داد.
به گفته جهانبخش سنجابی، سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم در مقوله های یاد شده نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند.

اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، زمینه ساز تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"

بنا به این گزارش، مدیرکل استاندارد استان هرمزگان هم در این بازدید گفت: اداره کل غذا، دارو و استاندارد منطقه آزاد قشم، زمینه ساز تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است.

عیسی باقرزاده با اشاره به نقش اساسی و سازنده اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم در سطح استان، در زمینه تحقق شعار سال 96، گفت: این اداره کل با تلاش در تقویت توان تولید و ارائه مشاوره به واحدها در جهت کیفی سازی محصولات تولیدی، همچنین با توان بالایی که در کنترل کیفیت کالاهای وارداتی به کشور دارد، زمینه ساز اشتغالزایی و تحقق شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
وی، سطح کیفیت خدمات ارائه شده در این اداره کل را بسیار بالا توصیف کرد و ادامه داد: اداره ی کل غذا، دارو استاندارد قشم با تعاملی سازنده، کلیه بازرسی ها و آزمون های درخواستی را با سرعت و دقت بالا، ارائه و پیگیری می کند.
باقرزاده همچنین با اعلام رضایتمندی از عملکرد خوب اداره کل غذا، دارو و استاندارد قشم، خواستار تقویت و افزایش سطح همکاری در تمام زمینه های کارکردی، شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده و به واسطه شرایط واردات و صادرات کالاهای مختلف از این جزیره، اداره کل غذا، دارو و استاندارد این منطقه با جدیت بر نحوه ورود و خروج کالاهای مرتبط با وظایف ذاتی خود عمل می کند.

شناسه خبری: 40369

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو