نام نیک و تعلیم و تربیت از حقوق مهم کودکان است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40360
ساعت 14:26 شنبه 2 ارديبهشت 1396
رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم از انتخاب نام نیک و تعلیم و تربیت به عنوان مهمترین حقوق کودکان نام برد.

به گزارش فرینا، اسماعیل کیانی در همایش «کودکی در جزیره، جزیره ای برای کودکان» که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد منطقه آزاد قشم برگزار شد، اعلام کرد: اسلام توجه ویژه ای به حقوق کودک دارد و تاکید بزرگان دین بر انتخاب نام نیکو برای کودکان و هدایت آنان در حوزه آموزش و تعلیم و تربیت موید این حقیقت است.

او با اشاره به اینکه 75 درصد رشد هوشی کودکان تا سن هفت سالگی شکل می گیرد، افزود: اگر والدین به مسئله مهم آموزش و پرورش کودکان تا این سن توجه مناسبی نداشته باشند این میزان رشد هوشی کاهش می یابد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم گفت: مربیان مهدهای کودک و آموزگاران مقطع ابتدایی نقش بسیار ارزشمندی در تعالی رشد هوشی کودکان دارند و تلاش آنان می تواند فرزندانمان را در مسیر موفقیت هدایت کند.
به گفته او، روانشاسی کودک و اصول فرزند محوری هم از مقولات مهم در رشد کودک است که باید به آن توجه ویژه شود.
کیانی در ادامه سخنان خود یادآور شد: هم اکنون 17 هزار مهدکودک با 150 هزار مربی آموزشی در کشور به آموزش کودکان مشغول هستند و هر مربی باید با گذراندن حداقل 74 ساعت دوره آموزشی ویژه کودک به آنان آموزش بدهد.
وی بیان داشت: در استان هرمزگان 444 مهد کودک وجود دارد که سهم قشم با 50 مهد از این تعداد  12 درصد است که 189 مربی در 10 مهد شهری و 40 روستا مهد به خدمات آموزش کودکان جزیره مشغول هستند.
رئیس بهزیستی شهرستان قشم گفت: کل آمار کودکان در حال آموزش در مهدهای کودک استان هرمزگان به 17 هزار نفر می رسد که سه هزار و 100 نفر آنان در مهدهای کودک قشم آموزش می بینند.
به گفته وی، از مجموع 9 هزار کودک زیر شش سال قشم سه هزار نفر در مهدها آموزش می بینند و 75 درصد روستاهای این جزیره هم از امکانات مهد کودک برخوردار هستند.
بنا به این گزارش، همایش «کودکی در جزیره، جزیره ای برای کودکان» روز پنجشنبه 31 در آخرین روز از فروردین 96 به همت جامعه دانشگاهیان قشم و همراهی سازمان منطقه آزاد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد.

شناسه خبری: 40360

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو