خانواده نخستین پناهگاه برای موفقیت کودکان است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40359
ساعت 14:23 شنبه 2 ارديبهشت 1396
فرماندار شهرستان قشم از کانون خانواده به عنوان نخستین و مهمترین مامن و پناهگاه برای رشد، پیشرفت و موفقیت کودکان نام برد.

به گزارش فرینا، علیرضا نصری در همایش «کودکی در جزیره، جزیره ای برای کودکان» که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد منطقه آزاد قشم برگزار شد، اعلام کرد: مهدهای کودک و مدارس بعد از خانه، نقش بسیار ارزشمندی در ساختار شکل گیری نگاه کودک به آینده دارند.

وی با اعلام اینکه کودکان ارزشمند ترین ظرفیت هر جامعه محسوب می شوند، افزود: حقوق کودک باید در مرحله اول توسط پدران و مادران و سپس جامعه مورد تکریم قرار گیرد.
به گفته فرماندار شهرستان قشم، دولت تدبیر و امید، منشور حقوق شهروندی که هفت ماده آن به حوزه کودک مربوط می شود را برپایه عقلانیت و استفاده از نظرات کارشناسانه و عالمانه با هدف تحقق احقاق حقوق همه مردم از جمله کودکان را اجرایی کرده است.
او اظهار کرد: توجه به حقوق کودکان در منشور حقوق شهروندی در حقیقت مخالفان نظام در این بخش را خلع سلاح کرد و این اقدام دولت تدبیر و امید در حقیقت بخشی از خدمات ارزشمند دولت یازدهم محسوب می شود.
نصری با اعلام اینکه کودکان نخستین قربانیان آسیب های اجتماعی هستند، ادامه داد: طلاق و اعتیاد دو عامل مهم تاثیرگذار بر آینده کودکان است و والدین باید با استفاده از روش های صحیح  زندگی و دوری از ورود به این دو مقوله، به سلامت و آینده فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند.
او یادآور شد: مدارس ما باید در کنار آموزش دروس به کودکان، آنان را در مسیر صحیح زندگی، اخلاق مداری و اهمیت محیط زیست هم آشنا کنند.
شایان ذکر است: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم هم در این همایش طی سخنانی گفت: احساس نیاز کودک به حوزه های مختلف باید از جوانب گوناگون مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد.
منصور آزاد بیان داشت: همانگونه که رشته های دانشگاهی به انحای مختلف با حوزه کودک درگیر هستند، فضاهای کاربری و عمومی شهر ها را نیز باید براساس نیاز کودک طراحی و اجرا کنیم.
وی ادامه داد: آماده ایم دبیرخانه این همایش را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم ایجاد کنیم و برای تحقق اهداف مهم آن در دوره های مختلف پذیرای اندیشمندان و کارشناسان خبره در حوزه کودک باشیم. 
بنا به این گزارش، همایش «کودکی در جزیره، جزیره ای برای کودکان» روز پنجشنبه 31 در آخرین روز از فروردین 96 به همت جامعه دانشگاهیان قشم و همراهی سازمان منطقه آزاد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد.

شناسه خبری: 40359

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو