افزایش 135 برابری شرکت های تعاونی در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40318
ساعت 18:07 چهارشنبه 30 فروردين 1396
رئیس نمایندگی اتاق تعاون شهرستان قشم گفت: تعداد شرکت های تعاونی شهرستان قشم پس از تشکیل سازمان منطقه آزاد بیش از 135 برابر شده است.

به گزارش فرینا، غلامرضا پاسلاری در همایش تعاونگران این شهرستان با بیان این موضوع در حضور حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سالن مرکز بین المللی رشد، افزود: پیش از ایجاد منطقه آزاد در قشم این جزیره دارای 3 تا 4 تعاونی بود که همه اقدامات ثبت آنها نیز در بندرعباس انجام می شد.

وی با اعلام اینکه مردم قشم به فعالیت های جمعی علاقمند هستند، افزود: هم اکنون در کل شهرستان قشم 500 تعاونی با بیش از 95 هزار عضو در رده های مختلف و براساس آموزه های دینی فعالیت می کنند.

رئیس نمایندگی اتاق تعاون شهرستان قشم، بیان داشت: در دوره دولت تدبیر و امید شاهد ارائه خدمات خوبی به تعاونی ها بوده ایم و امیدواریم این روند از امسال شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به توانمندی تعاونی های قشم در حوزه های مختلف یادآور شد: تلاش می کنیم در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال روند فعالیت شرکت های تعاونی این منطقه به ویژه در بخش گردشگری فعال تر شود.

پاسلاری با اعلام اینکه ما می توانیم قشم را بسازیم، ادامه داد: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برای سازندگی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و با حضور حداکثری مردم کشور از جمله تعاونگران به سمت سازندگی ایران اسلامی حرکت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به خدمات مدیران پیشین سازمان منطقه آزاد قشم تنها در محدوده 300 کیلومتری تعریف شده در قانون اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید و دوران خدمت حمیدرضا مومنی به عنوان مدیرعامل این سازمان، شاهد ارائه خدمات در کل جزیره 1500 کیلومتری قشم هستیم.

به گفته رئیس نمایندگی اتاق تعاون شهرستان قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در 25 ماه گذشته با سرکشی به همه روستاهای این جزیره و بررسی مشکلات مردم، گام های شایسته ای برای حل مسائل و مشکلات آنان برداشته است.

او از برنامه تغییر شناورهای گردشگری در قشم هم سخن گفت و افزود: به زودی شناورهای مدرن و برقی که به محیط زیست دریایی صدمه نمی زنند را جایگزین شناورهای قدیمی کنیم.

پاسلاری گفت: دلفین های خلیج فارس در آب های جزیره هنگام یکی از پر طرفدارترین سایت های گردشگری قشم است و با به کارگیری شناورهای برقی، گردشگران می توانند مدت زمان بیشتری را به تماشای دلفین ها بنشینند.

بنا به این گزارش، در پایان این مراسم، شرکت های تعاونی شهرستان قشم با اهدای لوح، از خدمات و حمایت های حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مطنقه آزاد قشم تجلیل کردند.

شناسه خبری: 40318

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو