افزایش 39 درصدی دانشجویان موسسه آموزش عالی قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40299
ساعت 19:25 سه شنبه 29 فروردين 1396
رئیس موسسه آموزش عالی قشم از افزایش 39 درصدی دانشجویان این موسسه در سال 95 نسبت به سال پیش از آن براساس توسعه و ارتقای زیرساخت های آموزشی و رفاهی خبر داد.

به گزارش فرینا، سراج الدین محبی گفت: پارسال 517 دانشجو در این موسسه تحصیل کردند در حالیکه شمار دانشجویان سال ۹۴ موسسه آموزش عالی قشم 372 نفر بود.

محبی در تشریح آمار دانشجویان جدیدالورود این موسسه افزود: پارسال 148 دانشجو جدید در این موسسه ثبت نام کردند که در مقایسه با ثبت نام 92 دانشجو در سال پیش از آن به میزان 60 درصد رشد داشت.

وی گفت: ارتقای زیرساخت هایی همچون خوابگاه،سلف سرویس، نمازخانه، سالن مطالعه، تجهیزات آموزشی و پژوهشی و افزایش رشته های تحصیلی از جمله مهمترین دلایل افزایش استقبال دانشجویان به تحصیل در این موسسه است.

رئیس موسسه آموزش عالی قشم ادامه داد: در سال 95 چهار رشته کارشناسی ریاضیات، ساخت و تولید، مهندسی کامپیوتر و کارشناسی ناپیوسته حسابداری به رشته های تحصیلی این موسسه اضافه شد و هم اکنون 14 رشته در این موسسه تدریس می شود.

محبی گفت: تاپیش از آن مقاطع کاردانی کامپیوتر، حسابداری، امور بانکی، مقاطع کارشناسی حسابداری، مدیریت اموربانکی، مدیریت بازرگانی و مقاطع کارشناسی ارشد حسابداری، مدیریت جهانگردی، مدیریت اکوتوریسم و مدیریت مالی در این دانشگاه تدریس می شد.

وی از ساماندهی استادان به منظور ارتقاء کیفیت آموزشی این موسسه هم خبر داد و افزود: به کارگیری استادانی که دارای مدرک دکترا هستند بنا به تصویب هیات امناء افزایش یافته است.

رییس موسسه آموزش عالی قشم با بیان کاهش 41 درصدی استادان حق التدریسی این موسسه، گفت: تعداد استادان حق التدریسی موسسه آموزش عالی قشم از 68 تن در سال 94، به 40 تن در سال 95 کاهش یافت.

وی افزود: در زمان جذب استادان برای این موسسه، به تحصیلات و محل سکونت آنان که بیشتر در استان هرمزگان و جزیره قشم زندگی می کنند با هدف کاهش هزینه ها توجه ویژه می شود.

رییس آموزش عالی قشم با بیان الکترونیکی شدن فصلنامه ها و نشریات موسسه آموزش عالی قشم افزود: این موضوع تسهیل روند کاری نشریات و افزایش درآمدهای موسسه را در پی داشته است.

محبی گفت: پارسال 160 مقاله به این موسسه ارسال شد، که تاکنون 100 مقاله داوری شده و 76 مورد از آنها هم در فصلنامه ها به چاپ رسیده است.

وی افزود: شورای پژوهشی موسسه هم به صورت منظم هرماه دو بار برگزار می شود که پارسال 111 جلسه دفاع از پایان نامه و 33 جلسه تصویب و بررسی پروپوزال برگزار شد.

رئیس موسسه آموزش عالی قشم، فعال ساختن دوباره کتابخانه موسسه آموزش عالی قشم را از دیگر اقدامات انجام گرفته دانست و گفت: هم اکنون پنج هزار و 600 جلد کتاب تخصصی این موسسه در اختیار دانشجویان قرار دارد.

وی با اعلام اینکه سایت موسسه هم به روز رسانی شده است، افزود: هم اکنون اطلاع رسانی و ارتباط با دانشجویان به وسیله این سایت و سامانه پیامکی انجام می شود.

رئیس موسسه آموزش عالی قشم گفت: کاربردی کردن پایان نامه ها برای تامین نیاز سازمان و نهادهای مختلف در حوزه پژوهش از دیگر برنامه های پارسال بود و تاکنون ستاد مبارزه با مواد مخدر و راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیازهای پژوهشی خود را به این موسسه اعلام کرده اند.

موسسه آموزش عالی قشم از سال 81 با دریافت مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز به کار کرد و تا امروز با حمایتهای سازمان منطقه آزاد قشم به روند روبه رشد خود ادامه داده است.




شناسه خبری: 40299

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو