فعال‌سازی کشتی تفریحی «سانی» در مسیر کیش _ دبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40296
ساعت 18:58 سه شنبه 29 فروردين 1396
مدیر توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تردد کشتی تفریحی «سانی»در مسیر دبی هستیم.

به گزارش فرینا، ماهان مدون در گفت‌وگو با خبرنگار مارین‌تایمز با بیان اینکه کشتی اقیانوس‌پیمای «سانی» که به‌تازگی وارد کیش شده است در زمره کشتی‌های کروز قرار ندارد، افزود: اگرچه این شناور از امکانات اقامتی و تفریحی برخوردار است اما از نوع ROPax محسوب می‌شود که پایه‌ اصلی سفرهای دریایی است.

مدون با اشاره به سفر با کشتی اقیانوس پیمای «سانی»، گفت: این کشتی توانمندی انجام سفرهای طولانی تفریحی را دارد و گواهینامه‌ها و مجوزهای لازم را هم اخذ کرده است، اما مهمترین عامل برای راه‌اندازی  این سفرهای دریایی تفریحی، تقاضای بازار و آماده‌سازی تورهای مرتبط است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط فرهنگی و اقتصادی کشور، بازاریابی برای سفرهای دریایی متفاوت از دیگر سفرها است، گفت: سفرهای دریایی طولانی، گروه هدف خاصی را در برمی‌گیرند و با توجه به معیارهای داخلی کشور، باید برای آن بستههای خاصی در نظر گرفته شود.

مدیر توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد کیش، از فعال‌سازی توراپراتورهای داخلی برای جذب گردشگران دریایی خبر داد و گفت: کشتی «سانی» فعلا در مسیر کیش و قشم فعال است که هدف از تردد آن اتصال مناطق آزاد کرانه جنوبی کشور است تا ترانزیت و گردشگری بویژه گردشگری ترکیبی در این منطقه رونق گیرد.

مدون، با اشاره به اهمیت تجاری این شناور در سفرهای دریایی به دبی، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تردد این کشتی در مسیر دبی هستیم، اما برای سفرهای طولانیتر نیاز به بازارسنجی‌های دقیق داریم.

وی سپس با تاکید بر اینکه «سانی» کروز نیست، بلکه یک شناور ROPax محسوب می‌شود، گفت: این نوع شناور، پایه‌ اصلی سفرهای دریایی است، که قابلیت حمل خودرو، کانتینر، و تریلی را به همراه مسافر دارد، به همین دلیل اهمیت آن برای ما صدها برابر بیشتر از یک کشتی کروز است.

مدیر توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه به شناورهایی که امکانات اقامتی داشته باشند، کروز گفته می‌شود، گفت: اگرچه کشتی «سانی» امکانات اقامتی و تفریحی دارد، اما در قالب کشتی کروز (به عنوان شهر شناور) تعریف نمی‌شود.

مدون، با اشاره به تفاوت‌های کشتی‌های کروز و کشتی‌های ROPax افزود: شناورهای ROPax امکان برقراری خطوط دریایی را دارند، در حالیکه این امکان برای کشتی‌های کروز فراهم نیست، و معمولا کروزها به صورت فصلی، فقط در حوزه گردشگری فعال هستند. همچنین در برنامه سفر با کروز ، انتقال و جابجایی مسافر انجام نمی‌شود و این سفرها از پیش تعیین شده و طبق برنامه‌ریزی خاصی انجام می‌شود که همیشه هم در دسترس نیستند اما شناورهای ROPax علاوه بر امکانات تفریحی، برای جابه‌جایی مسافران در خطوط دریایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به انتقادات وارده به عمر بالای این کشتی تفریحی، گفت: شناورها به‌راحتی مستهلک نمی‌شوند و تا زمانیکه گواهینامه‌های کشتی‌ها اخذ شوند، همانند یک کشتی نو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد کیش، ادامه داد: استانداردهای این کشتی تا حدی رعایت شده که عمر بالای آن قابل تشخیص نیست.

مدون با بیان اینکه  کشتی سانی، در کلاس خود اولین در خاورمیانه و چهارمین در دنیا است، درباره نحوه بهره‌برداری از این کشتی، گفت: این‌گونه نیست که این کشتی به‌تازگی خریداری شده باشد، بلکه توسط مالک برای بهره‌برداری به ایران منتقل و از سوی سازمان منطقه آزاد کیش  اجاره شده است.

مدیر توسعه گردشگري و ميراث فرهنگي سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان اینکه منطقه آزاد کیش یک منطقه لوکس گردشگری است و منطقه آزاد قشم از ظرفیت‌های بسیار زیاد در بخش اکوتوریسم برخوردار است، افزود: اگر بخواهید هر دو بخش گردشگری را تجربه کنید، تنها با استفاده از این کشتی محقق می‌شود.

کشتی اقیانوس پیمای «سانی» که مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی است به منظور ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و رونق گردشگری دریایی، نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی سوم فروردین ماه امسال وارد آب‌های جزیره کیش شد.



شناسه خبری: 40296

آخرین اخبار

گزارش صادرات و واردات 9 ماهه سازمان منطقه آزاد کیش
از تبدیل شدن منطقه آزاد کیش به جزیره نوآورانه حمایت می‌کنیم
سه بانک مطرح کشور خواستار همکاری های گسترده با سازمان منطقه آزاد کیش شدند
گزارش عملکرد صادرات و واردات منطقه آزاد انزلی در 9 ماهه سال 1403
گزارش صادرات و واردات در 9 ماهه سال 1403 سازمان منطقه آزاد اروند

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
سیاست‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مناطق آزاد در دولت چهاردهم
اقتصاد دریا محور، پیشران توسعه مناطق آزاد و ويژه اقتصادي: نه خيلي دور و نه خيلي نزديك
رونق اقتصاد دیجیتال با پیاده‌سازی مدل سیلیکون ولی در مناطق آزاد ایران
لزوم كارآمدي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در جذب سرمايه‌گذاري