افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران در منطقه آزاد ماکو

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40254
ساعت 13:10 يکشنبه 27 فروردين 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: میزان گردشگر نوروزی ورودی به منطقه؛ امسال 847 هزار نفر بوده که از این تعداد 30 هزار و 652 نفر در مراکز اقامتی و کمپ های در نظر گرفته شده اسکان پیدا کرده اند.

اختصاصی | حسین فروزان در گفتگو با خبرنگار فرینا از افزایش اقامت گردشگران در ایام نوروز 96 در منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: در ایام نوروز شاهد افزایش 40 درصدی اقامت گردشگران و رشد 10 درصدی ورود گردشگر در این منطقه بوده ایم. هم چنین آمار ورودی های خودرو به منطقه نیز از افزایش 30 درصدی نسبت به سال گذشته برخودار بوده که این تعداد بر اساس آمار و اطلاعات پلیس راه اخذ شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته به دلیل وضعیت جوی نامناسب هوا در منطقه اقامت گردشگر نداشتیم ولی در نوروز امسال 60 کاشانه مهمان آماده پذیرش مسافر بود به طوری که تمام ظرفیت محل های اقامتی تکمیل شد. 

آغاز پرواز های روزانه فرودگاه ماکو از 30 فروردین ماه جاری
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو درباره آخرین وضعیت فرودگاه منطقه نیز گفت: در 23 اسفندماه 95 اولین پرواز هوایی توسط بویینگ 737 شرکت هواپیمایی سپهران به سمت مشهد انجام شد. 
فروزان افزود: فرودگاه عملیاتی شده ولی در ایام نوروز به دلیل شلوغی شرکت های هواپیمایی، تردد هوایی امکان پذیر نشد.
 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از آغاز برنامه عملیاتی فرودگاه تا پایان فروردین ماه جاری خبر داد و گفت: قراردادی با شرکت هواپیمایی سپهران منعقد شده و از 30 فرودین ماه برنامه های عملیاتی ما آغاز می شود و به صورت روزانه پرواز ماکو _ ارومیه و ماکو _ تهران را خواهیم داشت. 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: هواپیمایی که در اختیار گرفتیم 33 نفر ظرفیت دارد و ساعت پرواز نیز به نسبت استقبال مردم تنظیم خواهد شد. 

شناسه خبری: 40254

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو