700 نفر در 12 مسجد شهرستان قشم معتکف شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40223
ساعت 14:40 پنج‌شنبه 24 فروردين 1396
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم گفت: آئین عبادی اعتکاف امسال با حضور افزون بر 700 تن از جوانان و نوجوانان در 12 مسجد شهرستان قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام و المسلمین احمد غلامی گفت: معتکفان که بیشتر آنان را دختران و پسران جوان تشکیل می دادند در 12 مسجد شهرستان قشم با روزه داری و تلاوت قرآن، طی ایام اعتکاف با خدای خود در بهترین شرایط به راز و نیاز پرداختند.

به گفته وی مساجد امام علی (ع)، خاتم الانبیاء و مسجد النبی در شهر قشم، مساجد امام علی (ع) و جامع در جزیره هرمز، امام جعفرصادق (ع) رمکان، امام علی (ع) سوزا، امام موسی بن جعفر (ع) طولا، حضرت الزهرا (س)، امام رضا (ع) هنگام و امام حسن (ع) سلخ میزبان عبادت کنندگان آئین اعتکاف بودند.

رییس تبلیغات اسلامی منطقه آزاد قشم با بیان اینکه پارسال 11 مسجد پذیرای 500 تن از معتکفان بود، گفت: امسال با افزایش عبادت کنندگان این مراسم به بیش از 700 تن و اضافه شدن یک مسجد به اماکن برگزاری این آئین، شاهد رشد 40 درصدی عبادت کنندگان در این مراسم معنوی بودیم.

وی ادامه داد: امسال نیز همانند سال های گذشته در کنار آیین روح بخش و معنوی اعتکاف، برنامه های متنوع عبادی، فرهنگی و مذهبی، همچون گفتمان های دینی، حلقه های معرفتی، مشاوره، پرسش و پاسخ و مسابقات دینی هم در این مراسم برگزار شد.

اعتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن فرد معتکف برای مدت سه روز در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. گرایش به اعتکاف در ماه رجب بین جوانان ایرانی گسترش یافته و اکنون در ایام البیض (۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب) در اکثر شهرها و مساجد بزرگ کشور برگزار می‌شود. آئین معنوی اعتکاف همه ساله در شهرستان قشم همزمان با سراسر کشور از 13 رجب مصادف با سالروز ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع) آغاز می شود.

شناسه خبری: 40223

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو