بهره برداری از ۱۲ پروژه صنعتی و تولیدی در قشم در آینده نزدیک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40190
ساعت 11:07 چهارشنبه 23 فروردين 1396
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۱۲ طرح عمرانی در قشم به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال همزمان با سفر رئیس جمهوری در پایان اردیبهشت ماه در این جزیره به بهره برداری می رسد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در نخستین جلسه شورای اداری این سازمان بیان کرد: بهره برداری از این پروژه ها برای چهار هزار و 100 نفر اشتغال ایجاد می کند.

مومنی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم جزو معدود دستگاه هایی بود که در سال 95 موفق شد 98 درصد بودجه خود را محقق کند.

وی افزود: پارسال نسبت بودجه عمرانی به جاری این سازمان 82 به 18 درصد بود که در مقایسه با وضعیت کشور کم نظیر و رویدادی بسیار مثبت در این منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید براینکه عملکرد مناطق آزاد باید با نگاه منصفانه نقد شود، گفت: هرچند مناطق آزاد کشور از ابتدای تاسیس تاکنون نتوانستند به تمامی ماموریت های از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنند، اما در مقایسه با شرایط داخل کشور هم اکنون از وضعیت بهتری برخورداند که دراین میان به وضوح پیشرفت منطقه ای قشم قابل مشاهده و دفاع است.

مومنی افزود: نرخ بیکاری قشم نزدیک به هفت درصد است در حالیکه در برخی شهرهای استان هرمزگان این نرخ تا 18 درصد هم می رسد و این تفاوت چشمگیر گواه عملکرد مثبت منطقه آزاد قشم است.

وی گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما در مناطق آزاد از جمله قشم انجام امور خارج از وظایف محوله همچون آبرسانی، جاده سازی و موارد دیگر است که سهم مهمی از درآمدهای ما را به خود اختصاص می دهد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: با این وجود ما توسعه منطقه آزاد قشم را در گرو توسعه جوامع محلی می دانیم و برای توسعه و شکوفایی آن سرمایه گذاری هایی فراوانی انجام داده ایم.

مومنی با تاکید بر چهار ماموریت تعریف شده از سوی مقام عظمای ولایت  برای مناطق آزاد در بحث اقتصاد مقاومتی، افزود: حرکت به سوی فعالیت های دانش محور برای انتقال تکنولوژی های مدرن به داخل کشور که یکی از چالش های اساسی توسعه نیافتگی ایران است از جمله رویکردهایی است که به شکل جدی در منطقه آزاد قشم دنبال می شود.

وی گفت: هم اکنون مدیران جهادی ما در منطقه آزاد قشم هم پیمان شده اند تا با غلبه بر مشکلات، شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مهیا کرده و تولید برمبنای صادرات را افزایش دهند.

بنا به این گزارش اولین جلسه شورای اداری سازمان منطقه آزاد قشم در سال۹۶ با ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزادقشم و با حضور فرشادمومنی اقتصاددان و استاد برجسته دانشگاه علامه طباطبایی وعضو موسسه دین واقتصاد در مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.




شناسه خبری: 40190

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو