فروش صنایع دستی هنرمندان قشم از مرز ۳ میلیارد ریال گذشت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40152
ساعت 13:51 يکشنبه 20 فروردين 1396
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از فروش سه میلیارد و ۱۶۷ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال صنایع دستی هنرمندان قشم در نوروز ۹۶ خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمدامین جعفری حسینی با بیان این مطلب گفت: فروش این میزان صنایع دستی در نوروز ۹۶ نشان از رشد 38 درصدی آن نسبت به پارسال دارد.

او گفت: صنایع دستی هنرمندان قشم نوروز امسال در فروشگاه های دائمی و غرفه های موقت تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فروش رسید که نشان از توان ستودنی و همت بالای زنان و مردان بومی جزیره در خلق آثار هنری با حداقل امکانات دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد: صنایع دستی يكي از عوامل موثر در رونق گردشگري قشم است كه علاوه بر برخورداري از ارزش هاي فرهنگي و هنري و ذوق و انديشه در توليد، آیینه تمام نمای اصالت و هویت مردم بومی این منطقه است. 
جعفری نقش زنان جزیره را در ماندگاري، توسعه و رونق رشته هاي صنايع دستي قشم قابل توجه و ستودني دانست و افزود: زنان جزیره توليد كننده بيشترين حجم محصولات صنايع دستي در این منطقه هستند و ضامن چشمگیرترین مشارکت ها در تولید و آموزش مبانی صنایع دستی و انتقال آنها به نسل های آینده هستند.
جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس به همت بانوان هنرمند خود در خلق آثار ارزشمند صنایع دستی مورد توجه ایرانیان است و مسافران این جزیره طی سال های گذشته تا کنون در سفر به قشم محصولات صنایع دستی را در ردیف خرید های اصلی خود قرار داده اند.

شناسه خبری: 40152

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو