راه اندازی نخستین کارگاه تراش و فرآوری صدف در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40145
ساعت 13:13 يکشنبه 20 فروردين 1396
رییس واحد صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی منطقه آزاد قشم از جایگزین شدن صنایع اصیل داخلی به جای صنایع وارداتی از طریق نخستین کارگاه تراش و فرآوری صدف در روستای سهیلی جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، سمیه گرامی گفت: جوانان روستای سهیلی قشم با شرکت در دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته می توانند با استفاده از صدف های دریایی و تولید صنایع دستی ایجاد اشتغال کنند.

او گفت: بهره گیری از خلاقیت تراش و جلای صدف های ساحلی، ایجاد اشتغال مولد و در نهایت جایگزینی مواد خام بومی و محلی با صدف های خام چینی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه است.

به گفته گرامی، با برگزاری چنین دوره هایی صنایع دستی اصیل و تولید داخلی جای محصولات تقلبی چینی را خواهد گرفت.

او با اشاره به استقبال جوانان قشمی از کارگاه تراش و فرآوری صدف، اعلام کرد: 11 تن از هنرمندان جزیره نشین با شرکت در این کارگاه علاوه برفراگیری پیشرفته ساخت صنایع دستی، محصولات خود را نوروز امسال در غرفه های عرصه صنایع دستی به فروش رسانند.

رییس واحد صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: فعالیت این کارگاه به صورت مستمر ادامه دارد و محصولات تولیدی در آن به بازارهای جزیره و شهرهای داخلی کشور عرضه می شود.

او با قدردانی از سیاست حمایتی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ایجاد اشتغال و تولید در این جزیره، اظهار امیدواری کرد که کارگاه های مشابه نیز به زودی در روستاهای ساحلی همچون سلخ و طبل راه اندازی شود.
جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده و بانوان این جزیره با استفاده از هنر خود از جمله تولید محصولاتی که با  از صدف های دریایی ساخته می شوند به اقتصاد خانواده کمک می کنند.

شناسه خبری: 40145

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو