کاهش مشاغل کاذب با تولید صنایع دستی در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40080
ساعت 14:32 دوشنبه 14 فروردين 1396
جزیره قشم امروز سکونتگاه مردمان سختکوشی است که آستین همت را برای تولید بالا زده و در مسیر حمایت از تولید داخلی و مبارزه با مشاغل کاذب قدم برمی دارند.

به گزارش فرینا، حبیب ملاحی یکی از جوانان دریادل و پرتلاش قشمی که برای چرخاندن چرخ تولید داخلی کمر همت بسته و با تاسیس شرکت تعاونی، سنگ بنای تولید سازماندهی صنایع دستی اصیل را بنا گذاشته است.

به گزارش فرینا، ملاحی در تشریح چگونگی راه اندازی و توسعه کارش گفت: در سال 92 «شرکت تعاونی دنیای زیرآب قشم» با یک شعبه فروش، در روستای سهیلی برای تولید صنایع دستی با استفاده از صدف های دریایی و تاکسیدرمی آبزیان خلیج فارس راه اندازی شد.

به گفته وی، هم اکنون این شرکت با توسعه و پیشرفت کار از طریق 12 شعبه فروش در سطح جزیره و دو کارگاه تولیدی محصولات خود را در اماکنی همچون پارک سوزا، پارک کروکودیل نوپک، سیتی سنتر، جنگل حرای سهیلی، غارهای خوربس و سایر اماکنی گردشگری جزیره به خریداران ارائه می کند.
مدیر شرکت تعاونی دنیای زیرآب قشم اظهار کرد: 25 تا 30 نفر در طول سال به صورت مستقیم به تولید صنایع دستی در این شرکت مشغول هستند که شمار آنان در سه ماه پایانی سال که فصل گردشگری جزیره است به بیش از 50 نفر افزایش می یابد.
وی، حمایت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم را در توسعه کار خود چشمگیر دانست و افزود: هر سال با کمک سازمان منطقه آزاد قشم در نمایشگاه های صنایع دستی ملی حضور پیدا می کند که فرصت خوبی برای فروش محصولات و بازاریابی به منظور صادرات صنایع دستی از این جزیره جنوبی به داخل کشور است.
ملاحی ادامه داد: فروش محصولات در نوروز 96 نسبت به مدت مشابه پارسال، 100 درصد افزایش پیدا کرده که موجب افزایش تعداد افراد مشغول به کار در این صنعت شده است.
به گفته او، بیشتر افرادی که هم اکنون در این شرکت صنایع دستی تولید می کنند، قبلا مشاغل کاذب داشتند اما با ایجاد فرصت و زیرساخت، به کار تولید تمایل نشان دادند و این برای ما بسیار خوشایند است.
مدیر شرکت تعاونی دنیای زیر آب قشم گفت: صنایع دستی تولیدی در این شرکت  به شهرهایی همچون شیراز، تهران، رشت، ساری و سایر شهرهای بزرگ کشورمان صادر می شود و روز به روز هم تقاضا برای صنایع دستی جزیره بیشتر می شود.
جزیره قشم با وسعت یکهزار و500 کیلومترمربع در تنگه هرمز واقع شده و از آداب و رسوم کهن و غنی برخوردار است که در صنایع دستی این جزیره هم تجلی پیدا می کند و همین موضوع متقاضیان محصولات را افزایش داده است.

شناسه خبری: 40080

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو