پذیرش 6800 نفر در مراکز درمانی جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40039
ساعت 16:00 دوشنبه 7 فروردين 1396
رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم از مراجعه و پذیرش شش هزار و 873 تن در مراکز درمانی جزیره از 25 اسفند 95 تا ششم فروردین ماه 96 خبرداد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی گفت: تعداد سه هزار و 473 تن از این افراد در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم پذیرش شدند که  36 تن آنان به بیمارستان بندر عباس اعزام شد.

وی ادامه داد: از این تعداد چهار بیمار با اورژانس هوایی و بقیه از طریق دریا به بندرعباس مرکز استان هرمزگان منتقل شدند.
بهزادی اظهار کرد: سه هزار و 400 تن از مراجعه کنندگان هم در مراکز درمانی شهر درگهان و شش مرکز روستایی جزیره پذیرش شدند که دو هزار و 900 تن توسط پزشکان ویزیت شدند و 500 نفر باقی مانده نیز مادران بارداری بودند که به مراقبت های دوران بارداری نیاز داشتند.
وی از استقرار متخصص طب اورژانس برای نخستین بار دربیمارستان پیامبراعظم (ص) شهر قشم خبر داد و افزود: چهار متخصص طب اورژانس پیش از تعطلات نوروز در این بیمارستان مستقر شده و فعالیت آنان در طول سال نیز استمرار پیدا خواهد کرد.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم همچنین از استقرار رادیولوژیست زن برای نخستین بار در بیمارستان قشم سخن گفت.
به گفته بهزادی، کلینیک تخصصی بیمارستان نیز از شنبه پنجم فرودین ماه کار خود را در این مرکز درمانی شروع کرده است و هم اکنون خدمات توسط متخصصین اطفال، داخلی و زنان به بیماران ارائه می شود و این در حالی است که در بیشتر شهرستان ها کلینیک های تخصصی تا 15 فروردین تعطیل هستند.
او همچنین از فعالیت دو دندانپزشک در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شهر قشم که برای نخستین بار از آغاز تعطیلات پایان سال شروع شده و در طول سال هم با تعرفه های دولتی ادامه خواهد داشت به  عنوان خدمتی نوین به مردم قشم و مسافران این جزیره نام برد.
جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت در تنگه هرمز واقع شده و 65 روستا دارد. سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به این جزیره مسافرت کرده که بیشترین آمار سفرها به ایام نوروز مربوط می شود.

شناسه خبری: 40039

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو