بارش 84 میلیمتری باران در جزیره قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40036
ساعت 15:49 دوشنبه 7 فروردين 1396
براساس اطلاعیه اداره هواشناسی قشم، میزان بارندگی ها تا ساعت 10 و 30 دقیقه صبح هفتم فروردین ماه در این جزیره به 84 میلیمتر رسید که نوید بخش سال پربرکتی برای قشموندان به همراه دارد.

به گزارش فرینا، با توجه به اینکه منطقه آزاد قشم در ایام نوروز میزبان صدها هزار گردشگر از سرتاسر ایران است، سامانه بارشی نوروز 96 موجب شد ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در حالت آماده باش کامل قرار بگیرد و تلاش های شبانه روزی برای اسکان مسافران در اماکن سرپوشیده و جمع آوری آب های سطحی قشم، درگهان و سایر مقاصد پرتردد را انجام دهد.

در شب های بارانی درهای سالن های ورزشی، مساجد و مدارس در نقاط مختلف جزیره قشم با هدف تکریم مهمانان نوروزی و آرامش خیال خانواده ها به روی مسافران باز شد.
براساس آخرین آمار تا صبح هفتم فروردین ماه بیش از 42 هزار نفر در مدارس در قالب ستاد اسکان فرهنگیان استقرار یافتند که اقامت بسیاری از آنان پس از شدت یافتن بارندگی ها به صورت اضطراری انجام شد.
پس از شروع برنامه اسکان اضطراری، علاوه براماکن عمومی و دولتی با بسیاری از مجتمع های تجاری، کارگاه ها و شرکت های بخش خصوصی نیز رایزنی شد تا سوله های خود را برای برپایی چادر در اختیار گردشگران قرار دهند و خوشبختانه بخش خصوصی نیز همراهی مثبتی در این زمینه ارائه کرد.
تلاش شبانه روزی نورزبانان بی نوروز قشم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در کنار بارندگی های کم سابقه در این جزیره موجب شده با وجود خیل جمعیت گردشگران با کمترین مشکلات اقامت و اسکان روبرو باشند و از بهار بارانی خود لذت ببرند.
جزیره قشم با وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع در تنگه هرمز واقع شده و داشتن یکی از بهترین  خط های ساحلی جهان و جاذبه های طبیعی و تاریخی بیشمار سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است.

شناسه خبری: 40036

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو