افزایش بازدید گردشگران از ژئوسایت های ژئوپارک قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40031
ساعت 15:33 دوشنبه 7 فروردين 1396
رییس کمیته آمار و اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از افزایش شمار بازدیدکنندگان از ژئوسایت های تنها ژئوپارک خاور میانه در جزیره قشم طی نوروز 96 خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید بنی عامریان با اعلام این مطلب، گفت: گردشگران نوروز 96 قشم استقبال خوبی از سایت هایی همچون دره ستاره ها، جنگل دریایی حرا، تنگه چاهکوه، غار نمکدان و موزه ژئوپارک شهر قشم داشته اند.
وی با اعلام اینکه آمار افزایش بازدیدها از سایت های گردشگری منطقه آزاد قشم مربوط به (25 اسفند 95 تا چهارم فروردین 96) است، افزود: 13 هزار و 142 نفر سال گذشته طی این مدت از دره ستاره ها به عنوان یکی از عجایب هفت گانه خلیج فارس دیدن کردند که این آمار با افزایش 25 درصدی به رقمی معادل 16هزار و 459 نفر در نوروز 96 رسید.
به گفته رئیس کمیته آمار و اطلاعات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، طی 10 روز یاد شده، هفت هزار و 360 گردشگر سال گذشته در جنگل دریایی حرا گشت زنی کردند که آمار آنان با 52 درصد رشد در نوروز 96 به یازده هزار و 194 نفر افزایش یافته است.
او همچنین به افزایش 71 درصدی بازدید از تنگه چاهکوه قشم در تعطیلات امسال اشاره کرد و گفت: شمار گردشگران این سایت از پنج هزار و 459 نفر در سال گذشته به 9 هزار و 353 نفر در نوروز 96 افزایش یافت.
بنی عامریان شمار بازدید کنندگان طولانی ترین غار نمکی جهان در منطقه آزاد قشم طی 10 روز یاد شده  در سال گذشته را دو هزار و 872 نفر اعلام کرد و افزود: شمار بازدیدکنندگان امسال این سایت مهم گردشگری در قشم با 54 درصد افزایش به رقم چهار هزار و 417 نفر رسید.
وی همچنین به افزایش 610 درصدی بازدید گردشگران از موزه منحصر به فرد ژئوپارک در شهر قشم اشاره کرد و گفت: سال گذشته تنها 457 نفر تا چهارم فروردین ماه از این موزه بازدید کردند (25 اسفند تا 30 اسفند موزه به علت تعمیرات تعطیل بود) اما امسال از 25 اسفند تا چهار فروردین سه هزار و 243 نفر از ظرفیت های کم نظیر این موزه بازدید کرده اند.
جزیره قشم همه ساله در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز میزبان شمار زیادی از مسافرانی است که از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی با هدف بازدید از ظرفیت های کم نظیر گردشگری، سواحل زیبا، استفاده از هوای کاملا بهاری این روزهای قشم به این منطقه در جنوب ایران سفر می کنند.

شناسه خبری: 40031

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو