راه اندازی غرفه های اقتصاد مقاومتی در قشم توسط بانوان جزیره

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40022
ساعت 14:30 دوشنبه 7 فروردين 1396
مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده از راه اندازی غرفه اقتصاد مقاومتی توسط بانوان قشمی برای عرضه مستقیم صنایع دستی خبر داد.

به گزارش فرینا، میترا مشرقی مقدم با اعلام این خبر بیان کرد: بانوان قشمی با این اقدام به شعار «اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال» رهبر معظم انقلاب، لبیک گفتند.
وی ادامه داد: در این غرفه صنایع تولید شده به وسیله دستان هنرمند بانوانی که کمر همت برای تامین معاش خانواده بسته اند، به گردشگران عرضه می شود.
مشرقی مقدم گفت: این زنان محصولات خود را در مدرسه ریحانه الرسول تولید و با حمایت سازمان منطقه آزاد در غرفه های مشخص شده ای در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروزی قشم که به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفته به فروش می رسانند.
مشاور امور بانوان و خانواده سازمان منطقه آزاد قشم، زنان را خط مقدم اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که با کاهش وابستگی ها و تأکید بر مزیت های تولید داخلی و تلاش برای خودکفایی، زمینه توسعه و پیشرفت را مهیا سازد.
وی ادامه داد: بانوان جزیره قشم نیز با اتکا به فرهنگ و سنت دیرینه خود و تولید صنایع دستی اصیل درتکاپوی پیشرفت و بهتر زیستن هستند.
به گفته مشرقی مقدم زنانی که این غرفه را برپا ساخته اند مدیریت اقتصادی خانواده را برعهده دارند و تلاش های جهادی آنان برای تولید و کارآفرینی ستودنی است.
وی ضمن تجلیل از نگاه مثبت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به توانمندسازی بانوان این جزیره افزود : حمایت بی دریغ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بانوان باعث شکوفایی فعالیت های هنری و اجتماعی این گروه شده است.
نمایشگاه صنایع دستی و سوغات نوروزی در مسیر سینما دریای قشم برپاشده و غرفه شماره ۴۳ این نمایشگاه با حمایت مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در امور بانوان و خانواده به طور رایگان در اختیار زنان کارآفرین قشم برای عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

شناسه خبری: 40022

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو