افزون بر 204 هزار نفر وارد جزیره قشم شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40020
ساعت 14:20 دوشنبه 7 فروردين 1396
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: تعداد ورود مسافران از 25 اسفند 95 تا نخستین روز فروردین 96 رشد 20 درصدی داشته شده است.

به گزارش فرینا، فرزین حقدل با ارائه آماری از روند سفر مسافران به جزیره قشم، افزود: طی هفت روز گذشته به 204 هزار و 486 نفر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 20 درصد رشد داشته است.
وی گفت: تعداد 160 هزار و 385 نفر از تعداد کل مسافران نوروزی منطقه آزاد قشم از طریق اسکله پهل با انتقال خودروهای شخصی و عمومی بر روی لندینگ کرافت ها (شناورهای ویژه حمل خودرو) وارد اسکله لافت در این جزیره شدند.
به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، 42 هزار و 292 مسافر از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند و یکهزار و 809 نفر هم از طریق فرودگاه بین المللی به این جزیره جنوبی ایران سفر کرده اند.
او بیان داشت: در نخستین روز از فروردین 96 تعداد 44 هزار و 101 مسافر از سه مبدأ ورودی بندر پهل، اسکله حقانی و فرودگاه بین المللی قشم وارد جزیره شدند.
حقدل همچنین گفت: از 25 اسفند 95 تا پایان نخستین روز از فروردین 96 تعداد 38 هزار و 894 دستگاه خودرو از طریق بندر پهل وارد جزیره قشم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد 23 درصدی همراه است.
وی با اشاره به رشد 54 درصدی سفرهای هوایی به جزیره قشم، افزود: از ابتدای تعطیلات پایان سال 25 اسفند 95 تا پایان روز اول فروردین 96 تعداد 10 هزار و 432 نفر از فرودگاه های مختلف کشور وارد فرودگاه بین المللی قشم شدند که در مقایسه با سال گذشته 54 درصد رشد داشته است.
قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به 9 کمپ پارک ایجاد شده در نقاط مختلف جزیره قشم به عنوان مکانی مناسب برای اسکان مسافران ادامه داد: بسیاری از مسافران با برافراشتن چادرهای مسافرتی در کمپ پارک های مجهز به امکانات مورد نیاز شامل نمازخانه، آب، برق، سرویس بهداشتی، حمام، پارکینگ، پارک بازی کودکان و سوپر مارکت، موجب کاهش ترافیک در سطح شهرهای قشم و درگهان شده اند.
جزیره قشم همه ساله در ایام تعطیلات پایان سال و نوروز میزبان شمار زیادی از مسافرانی است که از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی با هدف بازدید از ظرفیت های کم نظیر گردشگری، سواحل زیبا، استفاده از هوای کاملا بهاری این روزهای قشم به این منطقه در جنوب ایران سفر می کنند.

شناسه خبری: 40020

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو