گوران سرزمین لنج های سرافراز

لینک کوتاه: freena.ir/detail/40018
ساعت 13:50 دوشنبه 7 فروردين 1396
گوران روستایی در غرب جزیره قشم در نزدیکی تنگه چاهکوه، سرزمین لنج های سرافرازیست که از قرن ها پیش به دست مردان سخت کوش و هنرمند جزیره نشین متولد می شوند و دریاها را می کاوند.

به گزارش فرینا، مدیرگردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم  با توصیه گردشگران برای بازدید از روستای گوران، گفت: موزه فضای باز لنج سازی و دریانوردی که در نوع خود نخستین موزه لنج سازی ایران است، هر فردی را مجذوب خود می سازد.
سیدمحمد امین جعفری حسینی ادامه داد: تفریح و دریانوردی با «لنج ترتری» به همراه سرویس حلوای قشمی و قهوه و موسیقی محلی از دیگر جاذبه های گردشگری این روستا است.
وی گفت: جنگل های حرا با این روستا فاصله چندانی ندارند و تفریح با قایق های فایبرگلاس در پیچ و خم این جنگل ها و صرف ناهار در نخلستان آرامبخش گوران، گردشگران را سر ذوق می آورد.
جعفری حسینی گفت: اگر فردی عاشق گردشگری طبیعی و تجربی است بازدید از این روستا را نباید از دست بدهد چرا که با وجود 30 «مُشتا» (نوعی صید سنتی) در این روستا، می توانند به هنگام جزر آب، ماهی جمع آوری کنند.
به گفته وی، بزرگترین سد جزیره نیز در نزدیکی گوران واقع شده و هنگام بارندگی چشم اندازهای بی بدیلی برای عکاسان طبیعت به وجود می آورد.
جزیره قشم با ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره ها، تنگه چاهکوه؛ جنگل دریایی حرا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، قلاع پرتغالی ها، غارهای خوربس، موزه ژئوپارک، چاه های تلا و بادگیرهای لافت، طیف وسیعی از خاک های رنگی هرمز، آهوان جبیر در هرمز و هنگام، ماسه های نقره ای و طلائی، بام قشم، کوه ها، سواحل زیبا، صنایع دستی بانوان هنرمندان، سایت های ویژه مسابقات آفرود و موتور کراس، شتر سواری و اسب دوانی، ورزش در اعماق آب های خلیج فارس با هدایت مدراس غواصی، جت اسکی، پرواز بر آسمان خلیج فارس با پرنده های کایت و پاراگلایدر، غذاهای خوشمزه طبخ شده با ماهیان خلیج فارس و مهمتر از همه مردمانی نجیب، مهربان و مهمان نواز در جنوب ایران واقع شده است.

شناسه خبری: 40018

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو