سازمان منطقه آزاد قشم دوستدار محیط زیست

لینک کوتاه: freena.ir/detail/39991
ساعت 14:08 سه شنبه 1 فروردين 1396
رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم از 200 هزار نقشه کاغذ سنگی ویژه نوروز 96 جزیره به عنوان هدیه ای برای حیات دوباره 400 درخت نام برد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با اعلام این مطلب گفت: برای نخستین بار بروشورهای تبلیغاتی نوروزی جزیره قشم با کاغذ سنگ به عنوان دوستدار محیط زیست تهیه شده است.

وی با اعلام اینکه برای تهیه یک تُن کاغذ جان ۲۰ درخت گرفته می شود، افزود: سازمان منطقه آزاد قشم امسال با استفاده از کاغذ سنگ برای تهیه بروشورهای نوروزی به وزن ۲۰۰ تن، در حقیقت از قطع شدن ۴۰۰ درخت جلوگیری کرده است.

سخنگوی ستاد اجرای خدمات سفر منطقه آزاد قشم گفت: استفاده از کاغذ سنگی در بروشورهای نوروزی قشم با توجه به رطوبت بالای هوا در این منطقه به ماندگاری بیشتر آن کمک می کند.

او همچنین به تبلیغات محیطی انجام شده بر روی بیلبوردهای نصب شده در بعضی نقاط جزیره به ویژه درج سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در زمینه محیط زیست به عنوان یکی از ویژگی های حوزه تبلیغاتی امسال در قشم نام برد.

شیخ زاده ادامه داد: بر روی یکی از بیلبوردهای تبلیغاتی شهر قشم سخنی از رهبر معظم انقلاب با این مضمون «محیط زیست یک مسئله ملی، مسئله محیط زیست، مسئله این دولت یا آن دولت، مسئله ی این شخص یا آن شخص و مسئله این جریان و یا آن جریان نیست بلکه موضوعی کشوری و ملی است که باید برای حل مشکلات مرتبط با آن، همه دست به دست یکدیگر دهند» نقش بسته که توجه مهمانان نوروزی را به خود جلب می کند.

جزیره قشم با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت های بالای گردشگری این روزها میزبان انبوه مسافران و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی است که با هدف بازدید از زیبایی های عالم خلق به این منطقه در جنوب ایران سفر می کنند.

گالری تصاویر

شناسه خبری: 39991

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو